Janna

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 21-01-2014 21:39

Kim schreef: En hoera voor Janna! Wat een spannend moment! Is het niet laat wennen? Bij mij komen ze vaak al ruim een maand voor hun vierde verjaardag kijken.
Bij mij op school komen ze meestal ook pas een paar weken van tevoren. Kinderen mogen wel vaker komen wennen dan dat Janna dat doet. Ook mogen de ouders de eerste keer erbij blijven (anderhalf uur) nou ja, niet elke school is hetzelfde. Janna heeft er zin in en daar gaat het om.

Vannacht weer iets raars meegemaakt, nou ja eigenlijk kwam ik daar vanochtend pas achter.
Ik keek op mijn sensor en zag midden in de nacht een flatliner. Ik zocht in de geschiedenis van de sensor even terug en het blijkt dat ik een langere tijd onder de 1,3 :shock: heb gezeten. Mijn sensor heeft vast liggen loeien, maar ik heb ik niks van meegekregen. Janna lag naast me, maar die heeft ook gewoon doorgeslapen. Toch best spannend!
AfbeeldingAfbeelding

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 21-01-2014 21:52

Oei, dat is inderdaad erg spannend...
Afbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 21-01-2014 23:02

Geen stijl zeg Sophie... Je bent nog helemaal niet lang ziek. En makkelijk om het op je thuissituatie te gooien :evil: Lijkt me wel lastig om naar terugkeren toe te werken in een later stadium als je nu een mes in je rug krijgt. Bah, dit soort dingen zijn zo vervelend. Weet er alles van helaas :cry: Maar nu ben jij het belangrijkste, de rest komt later wel.
Wat eng zeg, die flatliner... Hoe gevaarlijk is dat? Mijn broer is verzekerd dat hij nooit out zal gaan zonder weer bij kennis te komen. Maar dat hangt van je diabetes type af?? Ik heb er geen verstand van. Wat raar dat jullie dat alarm niet gehoord hebben :shock:
Super leuk dat je grote dame gaat wennen op school!! En inderdaad, wat Ellis ook schrijft; je hebt nu wel alle tijd voor Janna om deze belangrijke nieuwe levensfase samen met haar te beleven! Elk nadeel heb zijn voordeel...
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 21-01-2014 23:23

oh crisis, wat schrikken zeg die waarde !!! Lijkt me supereng :( dat je daarachter komt.

Hier gaan de kindjes pas 2 wk van te voren wennen. Gaat ook niet anders trouwens, zit 2 wk meivakantie ergens in de weg ;-).
AfbeeldingAfbeelding

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 22-01-2014 10:13

Bah wat eng van die sensor! Zo'n lage waarde. Was de waarde 's ochtends wel weer goed dan?
Afbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 22-01-2014 10:45

Wat een luxe Alice, 2 weken meivakantie. Wij hebben er helaas maar 1...
Het is inderdaad errug fijn dat ik Janna nu lekker rustig kan laten wennen aan het schoolse leven. Even nog geen VSO en NSO.

Choice, het klopt wel dat je niet zomaar "out" kan gaan. Je lever kan er namelijk voor zorgen dat er weer glucagon vrij komt. Daar strooit ie dan kwistig mee in het rond, daar zit dan geen rem op. Vandaar dat je vaak kan zien dat als je een nachtelijke hypo hebt, dat je 's morgens juist een hoge bloedsuiker hebt. Dit trucje houdt alleen op als je vaker hypo's achter elkaar hebt gehad. De reserves zijn dan op, daar kun je dan geen gebruik van maken. Dat is het moment dat je wel "out" kunt gaan.
Aangezien ik 's morgens niet wakker ben geworden met een torenhoge bloedsuiker, kan ik er nu wel van uitgaan dat mijn reserves weer een beetje op aan het raken zijn... dat maakt dat dit best spannend is.

Mijn thuissituatie die ze bedoelden had niks te maken met mijn alleenstaande moederschap hoor (gelukkig, want anders :twisted: :evil: ) maar had juist te maken met mijn ziekte. Maar goed, daar word ik eigenlijk ook niet minder :twisted: :evil: om...
AfbeeldingAfbeelding

Sterre
Berichten: 1310
Lid geworden op: 24-04-2011 13:00

Bericht door Sterre » 23-01-2014 13:56

Wat eng van die sensor.
En ik kan me voorstellen dat je boos bent. Niet netjes zo.

En dan Janna al bijna naar school. Spannend! Leuk dat ze er zo'n zin in heeft!
Afbeelding

teigetje
Berichten: 419
Lid geworden op: 26-08-2011 23:17

Bericht door teigetje » 23-01-2014 20:30

Wat een nare en vervelende dingen allemaal.
Laat je niet gek maken, denk aan jezelf en aan Janna.
Fijn dat je deze grote stap van haar nu samen met haar kunt gaan beleven.

Wat zul te trouwens geschrokken zijn van die lage waarde.
Heb je een lange flatliner gehad??
Ik hoop dat je lichaam je glucosevoorraad in de lever snel weer op peil brengt.
Groetjes Henrieke

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 05-02-2014 21:41

Hoe is het met je Sophie? Kom je een beetje tot rust nu? Heb je nog van die lage waardes gehad? En heeft Janna haar eerste wendag(en) al gehad?
(Het lijkt wel een vragenuurtje, maar zo bedoel ik het niet hoor! ;) )
Afbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 08-02-2014 01:14

Zo zie ik het ook niet hoor, Kim :D Leuk, die interesse!

Ik begin nu te merken dat ik ook nog een leven heb naast mijn werk en mijn huishouden. Ik kom dus een beetje tot rust. Helaas (ik vind het echt te snel) moest ik alweer beginnen met het oppakken van mijn werkzaamheden op school. 2x 2 uur in de week. Dat valt op zich nog wel mee, maar het vergt toch behoorlijk wat van me.

Janna is al 2x wezen wennen op school. Ze heeft er van genoten. De eerste keer dat ze was geweest, kwam er gelijk een jongetje (haar grote liefde van het kinderdagverblijf) vragen aan Janna of ze af wilde spreken. Dus.... nadat de boterham op was kon ik haar gelijk wegbrengen. Jee, dan gaat het hard hoor!
Vandaag was de allerlaatste dag op het kinderdagverblijf. Voor mij was dat wel even slikken. Janna wist me gerust te stellen. Ze vroeg: waarom vind je het jammer dat ik daar wegga? Ik zei: omdat je het er altijd zo fijn hebt gehad. Janna: O, maar ik ga het op school ook fijn krijgen hoor! Daar ga ik nieuwe dingen leren, dat is ook leuk! En zo is het maar net! Janna houdt het wel lekker rustig!
Zondag is ze jarig, met een groot feest en maandag gaat ze dan voor het eggie naar school. Mijn grote dame! Een echte kleuter. Ik weet nog dat ik heel erg op het voorgaande jaar terugkeek toen Janna 1 werd. Nu ben ik heel erg aan het terugkijken op de afgelopen 4 jaar. En wat is het snel gegaan!

Gisteravond heb ik mijn rijbewijs weer op kunnen halen. Heerlijk dat ik weer in de auto kan stappen. Vanmorgen regende het. Aangezien we ook de traktatie mee moesten nemen, gingen we uiteraard met de auto. Janna: Fijn he mama, dat het regent. Nu zitten we lekker droog in de auto!

Helaas deze week ook minder goed nieuws te horen gekregen. De injecties in mijn oog hebben niet het beoogde resultaat. Arts wist niet goed wat het vervolg kon zijn. Mijn casus hebben ze besproken in een groot casus overleg. Daar is uit voort gekomen dat ik nu een ander soort injectie ga krijgen, met een sterke ontstekingsremmer. Als het goed is, is deze injectie eenmalig. Volgende week donderdag gaat die plaatsvinden. Brr, ik vind het nu al weer spannend.

Nou ja, eerst even genieten van mijn bijna jarige dochter!
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie