Veerle

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 02-06-2015 20:49

Thanks :-)

Ja eigenlijk supergoed. Ik had de HB orthopedagoge meegenomen die Veerle in januari heeft getest. Dat was heel fijn, de leerkracht en ib hebben haar vragen gesteld over hoe met Veerle om te gaan. Ze blokkeert, heeft faalangst en is perfectionistisch. Als ze iets moet doen wat ze denkt niet in 1 x te kunnen, zegt ze: ik kan het niet en doet het vervolgens ook niet. Kwestie van fixed mindset helaas, nu al met net 5 jaar. School gaat haar nu met oudere kinderen samen laten werken zodat ze hopenlijk daardoor ook mee gaat doen. Ook worden de werkjes op haar eigen niveau niet meer kiesbaar maar verplicht. Dat laatste merkte je dat leerkrachten dat moeilijk vinden. Dat begrijp ik erg goed, maar het is wel ten gunste van Veerle. Gelukkig dus dat de HB orthopedagoge mee was. De ib is erg betrokken en ik merk dat die ook alert is op het doorvoeren van wat de orthopedagoge zegt naar de vertaling in de praktijk. Ik besef heel goed dat dit een terugkerend punt blijft zijn, het afstemmen van onderwijs op mijn dochter. Maar ik ben superblij met deze nieuwe school die meedenkt en meedoet. Veerle leest ondertussen gewoon door ;-) zit op E5 denk ik (in feb was dat zo) en ze schrijft en tekent strips. Echt supergrappig om te zien. Voor haar verjaardag heeft ze een dagboek gekregen, zelfs 2. Helemaal happy ermee schrijft ze nu datum en dag erbij en vervolgens wat ze heeft gedaan. En ik merk dat ze in school ook beter in haar vel zit. Ze kan daar zoveel informatie opzuigen. Zo moest ze eerst (van haarzelf) tot 100 tellen, en dat moet dan af voordat ze haar schoenen ging uitdoen.

Thuis is haar gedrag maar zo zo. Ik denk dat ze veel te verwerken heeft van schoolwisseling, verjaardag, vakantie en een moeder die ook een beetje een volle emmer heeft zeg maar. We zijn beiden toe aan zomervakantie. Dat duurt nog even ;-) . Vrijdag a.s heeft ze haar eerste kinderfeestje. Spannend !
AfbeeldingAfbeelding

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 02-06-2015 22:38

Nog gefeliciteerd met Veerle, jeetje alweer 5 jaar inmiddels 😃
En komt uiteindelijk best wel goed met je meisje en was denk ik best goed en ook fijn dat de orthopedagoge met je mee was en hierin niet alleen stond!

Veel plezier vrijdag, spannend zo'n eerste feestje.. Wat gaan jullie doen? 😃
]Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 03-06-2015 09:15

Orthopedagoge was op de oude school ook meegeweest maar dat vonden ze daar niet zo ok :(. Dus het was wel afwachten hoe de nieuwe school reageerde op de aanbevelingen/tips. Gelukkig vroegen ze zelf ook om tips.

Met Veerle's eerste kinderfeestje gaan we cakejes versieren, een speurtochtje lopen en frietjes eten. Tussendoor spelen in de speeltuin/tuin. We doen ook niet zo lang, gewoon na schooltijd. Ik moet wel nog alles doen en voorbereiden pfff
AfbeeldingAfbeelding

manonwagenaar
Berichten: 367
Lid geworden op: 30-09-2013 22:09

Bericht door manonwagenaar » 03-06-2015 19:02

Lijkt me heel pittig allemaal. Hoop dat het goed blijft gaan op de nieuwe school en ze eindelijk gaar plekje vindt en jullie wat rust krijgen. Veel plezier met haar feestje!!! 🎁🎂🎈

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 03-06-2015 19:40

Succes met alles nog voor te bereiden Alice! Zo te horen gaat het een heel leuk gezellig feestje worden.. Alvast veel plezier!
]Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 09-06-2015 19:44

Nog gefeliciteerd met je dochter. Hoe was het feestje?
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 09-06-2015 21:20

Dankjewel. Feestje was top :-D. Alleen beetje warm met 34 graden pffff. Speurtocht beviel heel goed en het friet eten ook ;-).
AfbeeldingAfbeelding

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 09-06-2015 21:29

Goed zo, fijn te horen dat het een geslaagd feestje is geweest :D
]Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 09-06-2015 22:13

Wel beetje gedoe op school gister en vandaag vanwege het vaderdagkado .... pffff .... het staat echt overal in dossiers enz. en ik ben er mega open over. Veerle mopperde zelf ook al: ik héb geen vader, ik héb een DONOR ! Maar omdat opa dan de vader van haar moeder is ;-) wilde ze het wel voor opa maken. Alleen het leek alsof de juf het vergeten was. Veerle leest natuurlijk dat gedichtje gewoon wat er op staat. En je kan haar dan echt geen gedichtje aan opa laten geven met 'vader' erop. Dat pikt ze gewoon niet, wordt ze heel boos van. Ik geloof dat het opgelost is vandaag, heb er nog een tweede keer om gevraagd. Maar ja invaljuf dus morgen nog even opletten of aan Veerle vragen. Vorig jaar gaf ze het nog aan mij, ze vond het onzin om dat aan iemand anders te geven haha.
AfbeeldingAfbeelding

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 09-06-2015 22:21

Op mijn school doen we niet aan moeder- en vaderdag cadeaus. Juist omdat niet alle gezinnen zo zijn samengesteld. Beetje dom van de juf om het te vergeten...
Afbeelding

Plaats reactie