Mirte

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 19-10-2013 22:14

Hier ook al heel vroeg geen middagslaapje meer :( ... heb geen tips want niks werkte ... als ze niet willen dan doen ze het toch niet. Enige wat ik nu doe is haar op de bank leggen als ze erg moe is. Dekentje over, knuffels erbij, tv aan. Ze slaapt niet maar rust wel.
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 19-10-2013 23:20

Hoi Irma,

Stijn sliep 's middags tot hij 2,5 was. Volgens mij gaat bij veel kinderen rond die leeftijd het middagslaapje eraf. Wouter slaapt thuis soms nog wel, op de crèche nooit. Daar heb je je bij neer te leggen ben ik bang. Een tijd terug sliep Wouter 2 weken lang 's middags helemaal niet meer, maar dat ging later toch weer wat beter (thuis dan).
'S avonds in slaap vallen is lastig... Wouter heeft vanavond 3 uur gehuild en afgelopen nacht 2 uur (dat gebeurd meerdere keren per week). Ik ga iedere 20 min naar hem toe en knuffel hem even. Ik ga zijn kamer niet uit met hem. Als hij langer dan 3 uur huilt leg ik een matrasje naast Wouter zijn bed en ga met mijn rug naar hem toe zelf (proberen te) slapen. Zodra hij slaapt sluip ik weg. Dan ligt hij in zijn eigen bed en ik ook :wink: Ik doe ook geen oog dicht als Wouter bij mij in bed ligt (Wouter valt ook niet in slaap in mijn bed).
Bij Wouter is het structureel, slecht slapen. Wellicht is het bij Mirte een fase en heeft ze je gewoon even extra nodig?

Succes iig, heel vervelend dit soort ploblemen :roll:
Liefs,
Choice
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 20-10-2013 20:27

Afgelopen nacht heeft Mirte goed geslapen, ze is helemaal niet wakker geweest. Vanmiddag heb ik haar niet in bed gelegd, ze heeft een 15 min in de auto geslapen. Toen we bijna thuis waren, van een auto rit van 3 kwartier. Vanavond ben ik meteen bij haar gaan zitten en heb niet afgewacht dat ze zelf meteen al zou gaan roepen. Na 20 min sliep ze, en lekker in haar eigen bed. Ik geef het op om haar 's middags naar bed te doen, ga kijken of ze wil rusten als ze tv mag kijken. Meestal wil ze zijn waar mama is, ben benieuwd of het gaat werken. In februari mag ze een ochtend extra naar de peuterspeelzaal, dus dan heb ik nog wat meer tijd voor mezelf :wink:
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 17-12-2013 21:48

Even weer een update van onze kant uit. Met Mirte gaat het goed, ze slaapt sinds 1,5 week weer hele nachten in haar eigen bed. Dat is wel lekker. Verder is ze echt aan het kijken hoever ze kan gaan. Een voorbeeld, ze gooide vanavond vanalles op de bank. En zei tegen haar, voordat je naar bed gaat, ruim je dat nog wel even op. Nee, mama krijg ik dan te horen, en soms ook nog gillen erbij. Ze wilde het niet opruimen, dus zeg dat is goed dan géén verhaaltje voorlezen. Ze wilde zelf niet naar boven klimmen, mama dragen zegt ze. Ik zeg nee, als jij niet naar mama luisterd, luisterd mama ook niet naar jou. Naar even boos te zijn, ging ze het toch maar opruimen. En bij het was ritueel, weer hetzelfde, wilde ze ook niet intuig zoals ik wou. Maar ze weet wel dat ik niet gauw opgeef.

Verder heeft ze op het momenteel heel erg, dat ze naar oma toetrekt. Is opzich niet erg, maar wanneer oma in de buurt is mag mama niets meer bij haar doen. Wil je bv, haar neus poetsen omdat ze bij je langs loopt. Nee, oma doen zegt ze dan :twisted: . En het is niet zo dat oma haar naar haar toe wil paaien, helemaal niet. Maar dat is wel frustrerend af en toe. Verder is het een lekker bij de hand meisje, wat er lekker op los kletsd.

Ik kan in februari aan de slag, als taxichauffeur voor leerlingen vervoer. Vandaag opgeweest voor theorie examen en gelukkig in 1 keer geslaagd. In januari mag ik voor praktijk op. Heb er heel veel zin in, lekker weer aan het werk. Dus het gaat goed hier!
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 17-12-2013 22:46

Gefeliciteerd Irma!!! Wat een goed nieuws! En je dametje is je flink aan het uitproberen :wink: Wouter gaat dat ook steeds meer doen.
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 18-12-2013 06:01

Gefeliciteerd met je baan
En jouw meisje zit helemaal in ik ben twee en ik zeg nee fase. Die voorbeelden zijn om te lezen zo grappig. Totdat het je eigen kind betreft die het doet
Dat naar haaf oma trekken is niet afwijkend. Ik heb dat destijds dat ook gezien bij mijn neefjes en nichtjes. Dan moet een bepaald iemand hun schoenen aandoen ofzo. En ik weet ook dat er een periode komt dat je bij voornaam gaan noemen ipv mama. Maar weer. Als je eigen kind het doet :(
AfbeeldingAfbeelding

Kiki
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15-10-2010 10:39

Bericht door Kiki » 18-12-2013 11:07

Consequent blijven. Soms wel erg moeilijk en frustrerend.
Wat leuk dat je weer aan het werk gaat. Alvast heel veel succes met je praktijk examen.
Afbeelding

Afbeelding

raindrup
Berichten: 817
Lid geworden op: 28-09-2010 21:29

Bericht door raindrup » 18-12-2013 11:38

Gefeliciteerd met je baan en succes met je examen. Lekker om weer aan de slag te kunnen denk ik. Moeilijke tijd lijkt me dat met zo'n puberende peuter. Hoop dat ze snel door deze fase is en dat het weer wat makkelijker voor je gaat worden. Gr. Raindrup
Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 18-12-2013 13:02

Hee wat fijn van je baan ! Gefeliciteerd ! En verder wat je beschrijft van Mirte, erg erg herkenbaar (ook nog bij mijn 3,5 jarige .... )! Veerle zegt zelfs als ik er ben: ik wil naar oma toe ! Maar ze zegt dan als ze een keer bij oma is, ik wil naar mama toe :lol: . De fase van het uitproberen. Sterkte en succes !!!!!
AfbeeldingAfbeelding

BiancaVonk
Berichten: 1591
Lid geworden op: 17-04-2009 18:53

Bericht door BiancaVonk » 18-12-2013 19:20

Fijn dat het goed gaat met jullie maarrr ik snap dat zo'n eigen willetje en eigenwijzigheid af en toe erg vermoeiend kan zijn :wink:
En wat ontzettend leuk dat je in februari aan de slag kan zeg!!
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie