Mirte

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 22-12-2013 17:40

Wat goed zeg! Gefeliciteerd!
Heerlijk om te lezen.

Ik herken zoveel in je verhalen. Steyn begint ook in eigen bed en beland daarna bij mij. Ik wil dat ook niet maar soms kies ik voor nachtrust.
Ook dat nee zeggen en gillen herken ik. Het lukt me vaak om rustig te blijven en duidelijk te zijn, maar vandaag pfffff.....
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 02-01-2014 12:17

Sorry, lees nu pas jullie reacties. Mijn pc was weg voor reparatie, duurde alleen wat langer ivm de feestdagen. Het is inderdaad een fase om te kijken hoever ze kunnen gaan. Ik houd het aardig vol vind ik zelf, nee is nee bij mij. En dan kan ze bv op haar kop gaan staan, maar krijgt ze toch haar zin niet.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 07-04-2014 20:19

Hoi Irma, hoe is het met je?
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 08-04-2014 20:44

Hoi Sophie,

Hier gaat alles goed. Begin aardig te wennen aan het werk ritme, vind het wel fijn dat het partime is voor nu.Hoop in de toekomst meer te kunnen gaan werken, om helemaal uit de uitkering te komen. Vind het fijn om weer onder de mensen te komen, buiten mijn eigen omgeving om. Met de opvang is het allemaal goed geregeld, Mirte gaat er graag naar toe. Ze gaat naar een gastouder en mijn moeder vangt ook wat mee op. Verder gaat Mirte 3 ochtenden naar de peuterspeelzaal, waar ze ook graag naar toe gaat. Kan ze zelf niet wegbrengen, maar dat doet oma. Ik probeer ze wel als het kan zelf op te halen. Met Mirte gaat het verder ook prima, we zijn sinds een ruime week bezig met zindelijk maken. Overdag heeft ze géén luier meer aan, en de ongelukjes worden ook steeds minder. Ze moest er enkele weken geleden niets van hebben, om op de wc gaan zitten. Nu heeft ze er géén moeite meer, en ze heeft een smile van oor tot oor als ze op de wc heeft geplast of gepoept. Dus al met al gaat het goed met ons.

Groetjes Irma
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 09-04-2014 19:09

Wat goed om te lezen Irma!!! En wat knap dat Mirte zindelijk aan het worden is!!!
Dat werken je goed doet na (langdurig) thuis zitten herken ik heel erg. Ik heb mezelf weer teruggevonden sinds ik werk :D Maar goed, mijn situatie wijkt erg af van anderen.
Fijn dat Mirte de peuterspeelzaal en de opvang leuk vindt! Dan ga jij ook met een lekker gevoel naar je werk.
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 09-04-2014 21:22

Goed te horen zeg! Scheelt je een hoop luiers zo he? Wat fijn dat ze het zo naar haar zin heeft op de opvang. Kan ze zelf ook lekker met andere kindjes spelen. En jij ook weer lekker onder de mensen.
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 22-07-2014 13:23

Mirte is gisteren alweer 3 jaar geworden. Zondag feest gevierd, wat was ik blij dat het toen niet zo warm was. En dat de zon niet de hele dag, zo fel scheen. Ze is weer lekker verwend. Vandaag naar bureau geweest alles was goed, had de verpleegkundige. Volgende keer zou ik de arts eigenlijk krijgen, maar heb aangegeven dat ik die niet meer wil. En als ze daar moeite mee hebben dat ik dan wel naar de huisarts ga. Ben klaar met de arts, die zoekt altijd wel iets. Mirte was alweer 103 cm en gewicht was 14,4 kg. Met haar gewicht zit ze onder de lijn, maar ik maak me daar géén zorgen om. Ze is actief genoeg. Kletst als een grote, komt af en toe uitspraken uit, dat je denkt hoe kom je eraan. Snapt veel, heeft af en toe ook haar boze buien hoor. Is een echt meid, weet wat ze wil. Maar weet ook goed, dat ze niet altijd haar zin krijgt. En zegt dan dat ze naar oma wil, maar ze weet ook dat ik daar niet in trap. En bij oma krijgt ze ook niet altijd haar zin, dus komt ze af en toe bedrogen uit hahaha.

Verder is helaas mijn contract niet verlengd. Dus moet opzoek naar ander werk. Mirte mag straks na de vakantie, 4 ochtende naar de peuterspeelzaal wat ze erg leuk vind. Wat gaat de tijd, toch snel. Over een jaartje mag ze alweer naar de kleuterschool. Inschrijf formulier ligt al in huis. Over paar weken ga ik samen met een vriendin en haar dochtertje een midweek op vakantie. We hebben nog niets geboekt, zijn opzoek naar een lastminute hier in nederland. Heb er wel zin in, even lekker er tussen uit. Voor het eerst met dochter op vakantie. Kan zelf niet foto's erop zetten. Wil wel iemand foto's via de mail versturen, zodat zij ze voor mij erop zet. Dit was weer even een update van ons.

Groetjes Irma
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

Kiki
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15-10-2010 10:39

Bericht door Kiki » 22-07-2014 14:00

Nog gefeliciteerd, 3 jaar alweer!
Fijn dat alles goed was op t bureau. Ben je daar dan nu klaar? Of ga je volgende keer weer naar de verpleegkundige?
4 ochtenden naar de peuterspeelzaal, das lekker en een goede voorbereiding voor school volgend jaar.
Hopelijk vind jij ook snel weer wat anders!
Afbeelding

Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 22-07-2014 21:19

Nog gefeliciteerd! Fijn dat alles goed gaat! Hebben ze geen 2e cb arts? Hier zijn er meerdere, ik had elke keer een ander (ook niet prettig).
En wat leuk dat Mirte naar de psz gaat, gaat ze vast heel leuk vinden.
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 23-07-2014 10:00

Ik ga wel met haar nog naar het bureau en ga gewoon elke keer naar de verpleegkundige. Moest het de volgende keer nog maar weer aangeven, omdat de vaste verpleegkundige weg gaat. Er zijn hier géén meerdere artsen, is maar een kleine bureau hier. Mirte is het afgelopen jaar al naar psz geweest. Dat vond ze helemaal geweldig, na de vakantie gaat ze wel naar andere groep met andere leidsters. Ze is er voor de vakantie al paar keer gaan wennen, met enkele andere kindjes. Dus het zal even wennen zijn, maar dat ook wel goed.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

Plaats reactie