Wouter

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 20-06-2014 16:51

Fijn dat het weer de positieve kant op gaat zeg! (nu alleen nog even verlost worden van de pijn) Heel fijn voor jullie allemaal.
Ik zie het bij kleuters in de klas ook zo vaak. Het lijkt soms dat ze niet veel weten, maar tijdens spel komt er vaak zoveel uit. Het is zoals je zegt, als het ze maar interesseert. Spelend leren is ook zooooo belangrijk! Voor Wouter blijkbaar ook dé manier!
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 27-09-2014 14:06

Verhuizing achter de rug, zooi zit ik nog midden in. Gestaag doorgaan met opruimen maar... Mede door de verhuizing moet ik na 3 jaar concluderen dat de zorg voor Wouter te zwaar is alleen (i.v.m. zijn autisme). Stijn komt aandacht te kort, ik kan nooit bijtanken. Daarom ga ik het traject in van deeltijdpleegzorg voor Woutje. Erg moeilijke beslissing maar ik sta er wel achter. Eens in de 3 weken gaat Woutje een weekend logeren zodra er een lief geschikt gezin gevonden is.
Woutje ontwikkelt zich als een speer; praten (nog niet altijd functioneel maar alles nazeggen), plassen op de wc en hard fietsen op zijn loopfietsje. Hij wordt ook knuffelig en dat is héél erg genieten!
Via mijn huisarts heb ik bij het AMC aangegeven dat ik mij zorgen maak over een verhoogd risico op autisme bij deze donor (Wouter's halfzusje van dezelfde donor heeft vergelijkbare problemen). Er is DNA onderzoek gedaan bij Woutje en daar is niks afwijkende in gevonden. Maar autisme is (nog) niet aantoonbaar in DNA. De cijfers kan ik niet vinden, maar er is een groot deel van mensen met autisme met een foutloos DNA. Wouters donor is tijdens dit onderzoek maanden niet beschikbaar geweest, maar is sinds deze week weer vrij gegeven. Ik hoop van harte dat de andere kinderen geen gedragsproblemen hebben. Want je krijgt geen kinderen om pleegzorg in te moeten schakelen.
:cry:
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

manonwagenaar
Berichten: 367
Lid geworden op: 30-09-2013 22:09

Bericht door manonwagenaar » 27-09-2014 21:55

Heftig maar wel een dappere beslissing. Moet ook aan je zelf en Stijn denken!
Hoop dat ze een geschikt gezin vinden. Hoop ook dat andere kinderen van de donor geen gedragsproblemen hebben.Wel moeilijk want denk er zelf nu ook aan stek je voor de donor heeft iets waar het ziekenhuis niks van weet. Maar moet ik niet te veel bij na denken. Bij een partner weet je ook niet alles van te voren! Veel succes met alles.

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 28-09-2014 19:25

Choice dappere beslissing. Ik hoop ook dat er gauw een lief gezin beschikbaar is. Hebben jij en Stijn heel hard nodig.
Super dat hij zich zo goed ontwikkelt. En alweer bijna drie. Wat gaat de tijd toch snel
AfbeeldingAfbeelding

vischje22
Berichten: 327
Lid geworden op: 12-08-2010 08:46

Bericht door vischje22 » 29-09-2014 11:37

Pff heftig hoor, wat een dappere beslissing.
Wat fijn dat hij zich zo goed ontwikkeld.

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 30-09-2014 09:28

Wat een dapper besluit meid. Ik kan het me heel goed voorstellen (heb 2 jr terug op hetzelfde punt gestaan ... ) zeker in combinatie met Stijn. Ik hoop dat het jullie allemaal wat ruimte geeft en voor de jongens echte individuele aandacht. Heerlijk om te lezen dat Wouter vooruit blijft gaan !! x
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 30-09-2014 14:40

Dank jullie wel! Dit weekend sprak ik een kennis die interesse heeft in pleegouder worden. Ze woont in ons dorp :) Wie weet wordt het wat.
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Plaats reactie