Linde

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Stefanie
Berichten: 541
Lid geworden op: 28-01-2010 09:34

Bericht door Stefanie » 23-06-2014 21:29

Ook maar weer even een update van Linde.
Ze zit momenteel echt in de ' ik ben 2 dus ik zeg nee' fase. Pffff, wat een kop zit erop zeg. :? :D Ze is ook een beetje te bijdehand en kletst de hele dag de oren van je hoofd. De dame van het consternatiebureau die thuis de intake kwam doen, was verbaasd hoe goed ze al kon praten.
Ik heb er lang over nagedacht en besloten dat Linde toch naar het KDV gaat. In eerste instantie wilde ik haar op de peuterspeelzaal. Helaas wordt de PSZ hier niet gesubsidieerd door de gemeente en is het dus duur. Toch maar gekeken hoe duur het KDV is en het blijkt dat ik heel veel toeslag krijg. Kost me minder dan de PSZ.
Afgelopen week een intake gehad. Linde was mee en mocht even bij de 3+ groep spelen tijdens het gesprek. Ze ging zonder omkijken de groep in en wilde ook niet mee naar huis. :D Morgen mag ze even 2 uurtjes wennen en vanaf 1 juli gaat ze 2 ochtenden in de week naar het KDV. Ben benieuwd!

Ik heb trouwens navraag gedaan bij Geertgen over eventuele halfbrusjes. Kreeg vandaag een mailtje en ze hebben 3 halfzusjes. Toch leuk om te weten.
Afbeelding

Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 23-06-2014 21:55

Haha. De ik ben twee en ik zeg nee fase zie ik nu al tegenop
Leuk dat je zo'n bijdehandje hebt. En wennen aan het kdv gaat zo te horen zeker lukken.
AfbeeldingAfbeelding

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 17-07-2014 00:23

Hahaha leuke leeftijd hè ;)

Naar welk kdv gaat ze? Ik zit daar ook aan te denken om precies dezelfde reden als jij. Psz is gewoon een stuk duurder!
Ik wil dan nog wel een jaartje wachten denk ik, ben er zelf nog niet helemaal aan toe ;)
20-03-2013 Linde May geboren

Stefanie
Berichten: 541
Lid geworden op: 28-01-2010 09:34

Bericht door Stefanie » 17-07-2014 06:03

femme schreef:Hahaha leuke leeftijd hè ;)

Naar welk kdv gaat ze? Ik zit daar ook aan te denken om precies dezelfde reden als jij. Psz is gewoon een stuk duurder!
Ik wil dan nog wel een jaartje wachten denk ik, ben er zelf nog niet helemaal aan toe ;)
Linde gaat naar de Wiebelwaters van de Kinderkoepel.
Had het eerder moeten doen. Zowel voor haar als voor mij.😉 Het is wel lekker om wat tijd voor jezelf te hebben.
Afbeelding

Afbeelding

Kiki
Berichten: 1155
Lid geworden op: 15-10-2010 10:39

Bericht door Kiki » 18-07-2014 11:40

Wat fijn dat t zo goed gaat!
En heerlijk ff tijd voor jezelf.
Afbeelding

Afbeelding

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 19-07-2014 11:30

Ik zou ook voor kinderkoepel gaan, maar dan een andere locatie hier vlak om de hoek.
Hoe ging het wennen?
20-03-2013 Linde May geboren

Stefanie
Berichten: 541
Lid geworden op: 28-01-2010 09:34

Bericht door Stefanie » 19-07-2014 12:24

femme schreef:Ik zou ook voor kinderkoepel gaan, maar dan een andere locatie hier vlak om de hoek.
Hoe ging het wennen?
Totaal geen probleem. Zwaaide vrolijk gedag omdat t moest :D
Is inmiddels al paar weken geweest en vint het helemaal geweldig.
Afbeelding

Afbeelding

Stefanie
Berichten: 541
Lid geworden op: 28-01-2010 09:34

Bericht door Stefanie » 20-07-2014 22:08

Toch even klagen over het KDV. Vrijdag is Linde weer geweest. Het was natuurlijk ontzettend warm toen. Ik heb haar zelf gebracht en mijn moeder zou haar ophalen.
Toen mijn moeder haar kwam halen, waren de kinderen en 2 leidsters buiten. Ze hadden buiten gegeten en nu zaten de kinderen in de volle zo'n in de zandbak! :D Dus niet onder een parasol ofzo. Nee, in de zon. Is normaal op een zonnige dag al heel stom om kleine kinderen vol in de zon te zetten maar vrijdag was het zelfs in de schaduw veel te warm voor die kleintjes. Leidsters zelf zaten wel in de schaduw. :roll:
Mijn moeder was ziedend maar heeft niks gezegd. Ik ga dinsdag toch maar wat zeggen want dit is gewoon gevaarlijk.
Zaterdag was het nog iets warmer. Rond een uur of 10 begon Linde te jammeren, dreinen. Ik werd eerst wat geïrriteerd maar al snel begon me te dagen dat er iets niet klopte. Toen ik haar optilde, was ze loeiheet. Thermometer gelakt en Jahoor, 39 graden. Met paracetamol naar bed en in eerste instantie daalde de temp. Helaas werd het eind van de middag 40 graden en eind van de avond 40,1. Normaal zou je maar om de 8 uur paracetamol mogen geven maar bij deze koorts zat er maar 5 uur tussen. Ze heeft ook 2 keer alles eruit gebraakt en weinig geplast. Probeerde haar zoveel mogelijk te laten drinken.
Eind van de avond toch maar even de huisartsen post gebeld. Kreeg natuurlijk een standaardverhaaltje, hoefde me geen zorgen te maken. Maak me ook niet snel zorgen maar nu toch wel.
Gelukkig heeft ze de hele nacht geslapen en was vandaag weer vrolijk. Begon met 37,4 maar vanmiddag toch weer 38,5 dus beter is ze nog niet. Maar het gaat de goede kant op.
Het is niet met zekerheid te zeggen maar ik denk toch dat ze een zonnesteek heeft gehad. Niet van vrijdag ,want daar zat denk ik toch teveel tijd tussen, maar van de paar uurtjes zaterdag ochtend. Was toen op een gegeven moment 's middags 38 graden in de schaduw hier. Blijkbaar heeft ze heel snel last van die hevige warmte. En ze is meer binnen dan buiten geweest.

Voor iedereen dus misschien handig om in de gaten te houden. Het gaat zó snel bij die kleintjes!
Afbeelding

Afbeelding

Sterre
Berichten: 1310
Lid geworden op: 24-04-2011 13:00

Bericht door Sterre » 21-07-2014 09:42

ach arme Linde, beterschap voor haar!
Afbeelding

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 21-07-2014 22:50

Hoe kunnen ze dat nou doen?! Zou echt woest zijn! Ik zou er dan ook zeker nog wat van zeggen.
Het klinkt inderdaad als een zonnesteek. Die extreme warmte is ook niet goed voor die kleintjes, zo sneu...
Hopelijk is ze snel weer de oude.
20-03-2013 Linde May geboren

Plaats reactie