Steyn

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
BiancaVonk
Berichten: 1591
Lid geworden op: 17-04-2009 18:53

Bericht door BiancaVonk » 02-12-2013 19:57

Dat ziet er gezellig uit hoor!!
En wat is Steyn idd alweer een mannetje zeg :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 02-12-2013 20:02

Ik had de foto's gemist. Heel mooi ingericht!!
Afbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 28-12-2013 23:39

Meiden, moet ff wat kwijt, vragen....
Wat ik nou weer heb....
De laatste 2 weken slaap ik super slecht. Ben zelfs een beetje bang om te gaan slapen.
Ik denk dan wat als ik in mijn slaap een hartaanval krijg of weet ik wat.
Steyn wordt wakker en raakt dan natuurlijk in paniek.
Echt mijn nachtmerrie op het moment.
Met mijn ouders afgesproken dat ik ze elke ochtend een apje stuur. Misschien helpt mij dat een beetje.
Lijkt ook wel een beetje hyperventilatie dan in de nacht....gewoon angst.
Hebben jullie dat ook wel of eens gehad? Of ben ik de enige?
En wat heeft jullie geholpen?

Stom he???
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 29-12-2013 00:04

Ik herken het wel. Periodes heb ik dat ook. Tot nu toe kan ik het met mijn verstand naar de achtergrond verbannen. Zonder risico's kan je niet leven. Maar knap balen dat het jou zo in haar greep heeft... Sterkte ermee!
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 29-12-2013 08:13

Ik denk dat iedereen deze angsten wel eens heeft, maar als de angsten je op deze manier in zijn greep houden is het niet goed. Zou het helpen om met een (profssioneel) iemand te praten over deze angsten? Want het ergste is dat je er zo over kan piekeren, maar je kan er niks aan veranderen.
AfbeeldingAfbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 29-12-2013 08:40

Haaj, een aantal jaar geleden, lees 15 jaar ofzo (jee wat word ik oud) had ik hier ook last van. Niet zozeer dat ik dacht een hartaanval te krijgen, maar wel een hypo waar ik niet meer uitkwam. Een vriend van mij belde me elke morgen om 7:00 uur op. Als ik dan niet reageerde, zou hij mijn ouders bellen. (of ik gaf van tevoren aan dat ik ging uitslapen, dan belde hij later hihi) Dit hebben we een tijdje volgehouden, totdat ik het vertrouwen weer terugkreeg dat het wel goed zou komen.
Het hielp mij ook om niet plat in mijn bed te gaan liggen, maar het hoofdeind iets om hoog. Dit ook omdat ik regelmatig het gevoel kreeg dat ik niet kon ademen. (achteraf bleek dat dat ik erge last had van huisstofmijt)

Maar goh, wat vervelend zeg! En al helemaal omdat Steijn er ook wakker van wordt en jouw paniek merkt. Hopelijk ben je er weer snel van verlost!
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 29-12-2013 20:12

Ik vind het helemaal niet stom hoor Laurien. Ik merk dat hoe ouder Veerle wordt, hoe meer ik me ervan bewust word hoe kwetsbaar een leven eigenlijk is. En helemaal die van ons, omdat als wij wegvallen er geen partner is die ons kind opvangt. Ik heb het op het moment ook maar dan op andere momenten dan 's nachts. Dit is wel heel vervelend dat het je nachtrust kost en dat Steyn er ook wat van meekrijgt. Mss een keer met je huisarts overleggen? Je kan er wel degelijk iets aan doen hoor, zowel medicatie als een therapie mbt hyperventilatie.

Heelboel sterkte !!!!
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 02-02-2014 22:48

Hoe gaat het eigenlijk met jullie ? :D
AfbeeldingAfbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 05-02-2014 17:46

wat lief dat je het vraagt :D

Het gaat hier goed! Ik slaap weer aardig ;)
Steyn helaas wat minder hahaha, is een echte peuter al...pfff en dat moet nog twee worden.
Steyn wil veel en heeft veel uitdaging nodig. Hij gaat zich anders vervelen en dan laat hij vervelend gedrag zien, waaronder bijten en knijpen....Hij probeert heel veel te vertellen, maar niet alles is te verstaan. Dat levert soms wat frustratie...
En tja je kan niet ff iemand roepen die het over kan nemen...
Steyn was als baby echt een super slapen en nu...nee lijkt hij dus echt op mij. Slaapt dus echt niet om 19.00 uur, maar pas rond 21.00 uur...Wat ik ook doe. Als ik heb eerder naar bed doe is hij rond 22.00 weer wakker en dan duurt het lang voor hij weer slaapt.
Dus dan maar wat later en goed doorslapen....
Hij gaat naar de peutergroep op het kdv...Steyn heeft het gewoon nodig om wat oudere kids omzich heen te hebben...Kleintjes vind hij niks aan ;)
Daar heb ik best even wat over moeten praten want ja eigenlijk is de groep waar hij nu zit tot 2...Maar ze gaven me gelijk.
Klusjes doen vind Steyn super, helpen met de was, de kliko, afwasje enz...Echt grappig!
Over het algemeen is steyn erg vrolijk...meer dan ik whahaha....ik heb na mijn zwangerschap echt last van wisselende stemmingen...voor ik ongesteld wordt....wow prikkelbaar. Dit ken ik niet van mezelf, was voor de zwangerschap echt niet zo....

Op dit momenst doet steyn even een tukkie, hij krijgt zijn laatste kiezen...hup weerstand weer omlaag, hoesten, verkouden en niet willen eten en drinken is ook drama. Vanmiddag met moeite wat suikerwater naar binnen...nou de laatste en dan hebben we het tandending gehad, maar dan hahaha...

Ik ben aan het afvallen en dat gaat goed, nu 5 weken bezig. De knop is echt om....begin de dag met superfood...heerlijk en ik kan er een aardige tijd op teren....

In April verloopt mijn reservering, ik denk er steeds meer over om niet voor een tweede te gaan....Ik vind het nu soms best pittig. En we hebben het goed, kunnen leuke dingen doen, kan sparen enz...

Maar goed volgende week kan het zo anders zijn, maar moeilijk vind ik het wel hoor!
Steyn wordt ook alweer bijna 2 en ik kan me mijn kraamweek nog als de dag van gister herrinneren.....was zo een mooie tijd!!
AfbeeldingAfbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 05-02-2014 17:48

ik zal van de week ff wat foto's plaatsen...al kunnen de meeste ons volgen via facebook ;)
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie