Mama-bankje

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
danser
Berichten: 495
Lid geworden op: 21-01-2012 11:12

Bericht door danser » 01-08-2012 21:28

Ik las ook wel eerder voor, maar niet als vast ritueel bij het naar bed gaan. Gewoon als ik er overdag zin in had. En het is inderdaad al goed voor de ontwikkeling van spraak en begrip. En gewoon gezellig/knus :) .
mama van een jongetje (sept 2009)

droebeltje
Berichten: 926
Lid geworden op: 17-11-2009 19:39

Bericht door droebeltje » 01-08-2012 21:28

hier vanaf een maand of 6 voor gelezen. vooral nijntje. op de 30 april vrijmarkt een stuk of 20 nijntje boekjes gescoord dus we kunnen even vooruit.
maar lees niet voor om d;r in slaap te krijgen of zo. ze slaapt goed zelf in dus dat is niet nodig.

boerderijdagen schijnen inderdaad leuk te zijn. al zal tess het niet veel bijzonders vinden, die komt bijna elke dag op de boerderij als we naar pony gaan. poesjes, paardjes, kippen, schapen, kalveren en koeien. en natuurlijk de grote stier waar ze wat graag bij wil kruipen :shock:
Afbeelding


ziet nu pas de functie : voeg een foto toe :evil:
zit ik al die tijd moeilijk te doen met foto's uploaden op photobucket :roll:
Afbeelding
Dromen Denken Durven Doen Doorzetten
AfbeeldingAfbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

mama bankje

Bericht door laurien » 01-08-2012 21:39

Nou droebeltje vanaf 2009 op het forum en er nu achter komen...best vlot toch.... :lol:
AfbeeldingAfbeelding

cin
Berichten: 590
Lid geworden op: 16-11-2008 19:12

Bericht door cin » 01-08-2012 21:51

haha die droebeltje!

leuke foto's ook!
Mijn meiske!
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 01-08-2012 21:55

Zie nu pas de foto's van het 'bos-avontuur' van Else en Veerle :D :roll: . Erg leuk !!!!! (volgens mij krijg je nog steeds foto's van mij ??) Die honden komen me ook bekend voor trouwens :lol:
AfbeeldingAfbeelding

Juliet
Berichten: 439
Lid geworden op: 28-12-2011 09:45

Bericht door Juliet » 02-08-2012 07:22

Ik heb het lezen van boekjes meerdere keren geprobeerd in het eerste jaar, maar romeo vond het veel interessanter om aan de blaadjes te trekken. Hij had er echt nog geen geduld voor. Ergens na zijn eerste verjaardag weer geprobeerd en opeens ging het wel! Hij bleef rustig luisteren en sloeg niet direct de blz om! Nu vind hij het helemaal geweldig. Ik laat hem altijd (dus maanden geleden ook al) kiezen tussen een stuk of drie boekjes. Dan pakt hij er 1 en die lees ik voor. Hij heeft wekenlang een voorkeur voor een en hetzelfde boekje en dan opeens kiest hij een ander. Zo geweldig om te zien!

Ik lees altijd voor het slapengaan. Zowel bij middagslaap als in de avond. Daarna zing ik een liedje. Hij zingt tegenwoordig mee!

Overdag lees ik ook boekjes voor als ik tijd heb en hij het zelf aangeeft. Er staan boekjes op 'Romeohoogte' in de kast.
Als ik geen tijd heb, dan zeg ik dat hij zelf kan lezen. Dat doet ie dan. Dan brabbelt hij bij de plaatjes alsof hij echt kan lezen!
Afbeelding

En mijn prachtige vlinderdochter Lila* (27-11-2012)

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 02-08-2012 08:36

Oh Juliet, wat ontzettend lief dat ie dat dan doet. Toen mijn neefje drie was ging hij ook zelf 'lezen' Hij kende namelijk het boekje helemaal uit zijn hoofd. Dat ie hem op zijn kop las viel hem dan weer niet op :D
AfbeeldingAfbeelding

Juliet
Berichten: 439
Lid geworden op: 28-12-2011 09:45

Bericht door Juliet » 02-08-2012 10:22

Angeline schreef:Oh Juliet, wat ontzettend lief dat ie dat dan doet. Toen mijn neefje drie was ging hij ook zelf 'lezen' Hij kende namelijk het boekje helemaal uit zijn hoofd. Dat ie hem op zijn kop las viel hem dan weer niet op :D
Ja, dan smelt ik echt! Het is zo ontzettend leuk om je eigen kind zoiets te zien doen. Hihi, ik ben zo trots!
Over ruim twee jaar zit jouw kleine zelf een boekje te lezen, let maar op! :D
Afbeelding

En mijn prachtige vlinderdochter Lila* (27-11-2012)

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 02-08-2012 12:33

Bedankt voor jullie reacties. Mirte valt ook zelf goed in slaap dus daarvoor hoef ik het niet te doen. Maar ga ook eens proberen om het in het slaap ritueel toe te gaan passen. Leuke foto's Cin en Droebeltje.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

janske
Berichten: 648
Lid geworden op: 07-02-2012 10:22

Bericht door janske » 02-08-2012 18:45

cin schreef:Ik lees geloof ik al voor vanaf Else d'r geboorte...Ze is ook al sinds dat ze 3 maanden oud was lid van de bieb! Misschien wat vroeg begonnen, maar ik vind het leuk en Else vindt het geweldig. Maar wat Else bijna nog leuker vindt is het zingen voor het slapen gaan....
Men raad zelfs aan om al te beginnen met voorlezen met je 20ste week zwangerschap... om de kleine iets vertrouwens te geven...

Mijn nichtje is het grote voorbeeld voor me om dat toch te doen alleen zijn er bij haar andere voorbeelden.. haar moeder bespeelde een blaasinstrument en haar vader is een man van de autocross, waar we elke jaar trouw naartoe gingen... nu nog steeds 6 jaar later wordt ze erg happy van het horen van de geluiden van een blaasinstrument en een crossauto (ze haalt die van papa er zo uit)

Plaats reactie