Tweede kindje UMCU

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
suzanne
Berichten: 614
Lid geworden op: 13-04-2013 13:33

Bericht door suzanne » 07-04-2015 14:07

Fijn zeg dat je met dezelfde donor verder kan!

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 07-04-2015 19:27

Gossini, toen ik belde was het nog gratis. Dus ik ben benieuwd of ik een rekening krijg voor de reservering. Ze zeiden we dat dat ging veranderen.

Nee, ik heb helaas geen donornummer. Maar ik heb wel de gegevens opgevraagd van de donor. Dus als iemand denkt een halfbroertje of zusje van mijn kind te hebben, dan kunnen we dat zo checken.

Ja, ik krijg in juni een oproep voor een echo (toch even checken of alles goed is) en dan mag ik de cyclus daarop gewoon beginnen. Dan is er dus geen wachttijd meer.
Afbeelding

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 07-04-2015 19:31

Gossini, weet jij welke kleur ogen jouw donor heeft? Die van mij bruin en er waren niet veel donoren met bruine ogen.
Afbeelding

Peuzel
Berichten: 17
Lid geworden op: 22-09-2013 11:04

Bericht door Peuzel » 08-04-2015 20:59

Hoi,
Ja, ik kon ook pas mijn wens kenbaar maken voor een tweede toen mijn eerste kindje geboren was. Je kan dus niet al 'in het voren' voor twee kinderen reserveren. En je moet weer de wachtlijst afwachten, dus dat duurt afhankelijk van de behandelingsbeschikbaarheid weer een jaar minimaal. Ik heb gewoon elke keer de 160 euro per behandeling betaald, geen reserveringskosten oid.

Ze hebben heel wat veranderd in Utrecht dus. Ik hoorde inderdaad ook dat je nu keuze hebt uit het dossiertje van twee of drie donoren, terwijl bij mij ik helemaal niks te kiezen had. Maar van foto´s heb ik niks gehoord, lijkt me ook vreemd? Of is dat in andere ziekenhuizen die met Nederlandse donoren werken wel gangbaar?

Ik weet geen donornummer overigens, maar heb wel het donorpaspoort opgevraagd (de gegevens die mijn zoontje op kan vragen als hij 12 is). Als hij tegen die tijd behoefte heeft aan het eventueel vinden van halfbroers of -zussen is het met die gegevens natuurlijk mogelijk om die met andere donorkinderen te vergelijken. Ik ben zelf wel héél nieuwsgierig of er hier op het forum meiden zijn met dezelfde donor, maar nog niet klaar om de stap te nemen daar actief naar op zoek te gaan.

Sorry Marloes we zijn jouw topic aan het vervuilen.Anders moeten we dit even naar het UMCU topic of een 'tweede kind van zelfde donor' nieuw onderwerp verplaatsen? Is iemand daar handig in?

gossini
Berichten: 248
Lid geworden op: 14-06-2014 19:27

Bericht door gossini » 08-04-2015 21:28

Goed idee, Peuzel, misschien dat Alice het onderwerp voor ons even kan afsplitsen van Marloes haar topic naar topic: 'Tweede kind van dezelfde donor UMCU'

Wel vreemd dat jullie en mijn verhaal wel enigszins afwijken, maar volgens mij weten ze het in Utrecht ook zelf niet helemaal. Ik vroeg namelijk of ik weer op de wachtlijst moest, maar dat wist ze eigenlijk niet.

Over de donorkeuze: vorig jaar juni was ik de eerste patiënt waarbij de procedure van donorselectie was veranderd. Ik kreeg een map met CMV-positieve donoren (14 totaal) waar ik zelf 2 donoren uit mocht kiezen. De uiterlijke kenmerken, opleidingsniveau, beroep, aantal rietjes en hoeveel kinderen er al waren, was bekend. Geen foto's. Deze gegevens heb ik toen zelf genoteerd, inclusief het donornummer. Vandaar dat ik dat weet. En Marloes, mijn donor heeft blauwe ogen, dus geen match hier. :wink:
Toen ik van de week opbelde, konden ze mij trouwens wel gelijk zeggen hoeveel rietjes er nog waren en hoeveel kinderen er inmiddels zijn. In 9 maanden zijn er bij mijn donor toch 150 rietjes doorheen gegaan. :shock:
Maar goed, zo te horen is er sinds die 9 maanden alweer het een en ander veranderd, want ik begreep van Jimbel dat ze ook niet meer selecteren op CMV.
Nou, als mijn baby straks twee maanden is, en ik ben nog niet gillend gek :lol:, dan zal ik nog eens bellen.
Ben wel benieuwd naar jullie verdere vervolg, Marloes en Peuzel. Peuzel, in ieder geval natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap. Hoe ver ben je al?
Afbeelding

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 09-04-2015 19:15

Apart he, al die verschillende verhalen. En Utrecht zelf is ook soms niet eens op de hoogte.

Jullie mogen me ook toevoegen op fb als je dat leuk lijkt.

---en weg..... (ik verwijder mijn naam hier later wel).
Afbeelding

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 10-04-2015 20:49

Dat klopt inderdaad.. CMV checken ze ook niet meer omdat dat achterhaald is...
]Afbeelding

pompie
Berichten: 96
Lid geworden op: 06-05-2011 20:39

Bericht door pompie » 31-08-2015 21:08

Vandaag heb ik Utrecht aan de lijn gehad.

'Mijn' donor is nog beschikbaar, en ik kan half september langskomen om gegevens te checken en een echo te maken en dan mag ik meteen al starten.

Je kunt reserveren voor maximaal 6 maanden en dat kost 100 euro. Of dezelfde donor daarna nog beschikbaar is kunnen ze niet garanderen. Daarna zou je indien er genoeg is weer een reservering kunnen maken. Na het reserveren hoef je niet direct te beginnen maar de termijn die daarvoor staat weet ik even niet.

Ik hoop dat het dit keer sneller gaat, voor mijn dochtertje (nu 14 maanden) ben ik 11 keer geweest.

Plaats reactie