Femme zwanger

Deel je geluk met anderen. (dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Femme zwanger

Bericht door femme » 19-07-2012 15:36

Omdat ik hier tnt niet veel meeschrijf (maar jullie wel allemaal volg) zal ik eerst even in het kort mn verhaal vertellen.

Ruim 1,5 jaar geleden heb ik me ingeschreven bij KID Amsterdam. Na een maand of 7 had ik daar het intakegesprek. Ik ging er met een heel naar gevoel weg. Zoals vele anderen hier heb ook ik het gesprek met mw Visser als zeer onprettig ervaren!
Zowel KCA als ik hebben dan ook besloten om niet met elkaar verder te gaan.

Ik heb me toen bij Geertgen ingeschreven. Al snel had ik daar het eerste gesprek en ging er met een ontzettend goed gevoel weg!
Ik heb gekozen voor deal-IVF.
Er volgde nog de nodige gesprekken en toen kwam uiteindelijk het moment dat ik kon gaan beginnen.
Mezelf prikken viel me erg mee. De eerste keer was natuurlijk erg raar, maar daarna ging het steeds makkelijker.
Op de eerste echo waren 15 follikels te zien. Een perfecte score!
Op de tweede echo waren het er ineens 30-35, veel te veel dus! De verplegkundige daar noemde het hele druiventrossen die ik in mn buik had.
De punctie volgde. Gelukkig, want het begon me enorm in de weg te zitten. Bij iedere beweging voelde ik dat er iets in de weg zat in mn buik en ik merkte dat mn buik steeds meer gespannen werd.
De punctie viel me enorm mee! Helaas kreeg ze mn linker eierstok niet aangeprikt en moest ze dus 4 keer opnieuw prikken. Ondanks dat vond ik het enorm meevallen!
De uren daarna waren echter minder fijn.. Mn buik werd bijna met de minuut dikker tot ik na een tijdje zelfs zo'n 15 cm te kort kwam om mn broek nog dicht te krijgen! Ik kon niet meer plassen, zitten en rechtop staan.
Contact opgenomen met geertgen, maar omdat het 2 uur rijden is besloten om naar de spoed eisende hulp in de buurt te gaan.
Het zag er allemaal niet zo best uit. Mn eierstokken waren enorm opgezet en er zat vocht in mn buik. Uit bloedonderzoek bleek ook ovarieel hyperstimulatie syndroom. Bedrust en heel veel drinken en bij toename klachten direct opname.
De 2 dagen erna waren vreselijk! Gelukkig ging het daarna steeds een beetje beter.
Een aantal dagen later controle bij geertgen. Mn eierstokken waren nog steeds enorm, 9x6 cm. Ik moest 2 cyclussen wachten tot de terugplaatsing om alles tot rust te laten komen.

Na 3 maanden was het zover, de eertse cryo terugplaatsing. Helaas mislukt..
4 juli de tweede cryo terugplaatsing gehad. Al snel voelde ik van alles in mn buik gebeuren dus veel te vroeg al getest, positief... Na 2 dagen weer getest en nog steeds positief. Nu inmiddels 2 dagen overtijd en al een stuk of 10 positieve testen... Ik kan het nog maar moeilijk geloven dat ik nu echt ZWANGER ben!!

6 augustus heb ik een echo bij geertgen. Denk dat ik het dan pas echt kan gaan geloven...

Toch iets minder kort samengevat dan gedacht... :oops:
20-03-2013 Linde May geboren

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

femme

Bericht door laurien » 19-07-2012 15:53

Zo wat een verhaal! Heel wat meegemaakt zo te lezen. Naar hoor, maar.....



GEFELICITEERD!!! JE BENT ZWANGER!!!

Op naar 6 augustus...de eerste echo!
AfbeeldingAfbeelding

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 19-07-2012 15:59

Bedankt Laurien!!
Op naar 6 augustus en de rest probeer ik maar snel weer te vergeten..!
20-03-2013 Linde May geboren

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 19-07-2012 16:16

Jeetje, Femme wat een verhaal. Maar gefeliciteerd met je zwangerschap. En voordat je het weet is het al 6 augustus en zie je jouw kleintje voor het eerst.
AfbeeldingAfbeelding

Jip
Berichten: 548
Lid geworden op: 23-06-2012 12:48

Bericht door Jip » 19-07-2012 16:19

Jeetje wat een verhaal, maar het is je wel gelukt! Gefeliciteerd!
Afbeelding

Sterre
Berichten: 1310
Lid geworden op: 24-04-2011 13:00

Bericht door Sterre » 19-07-2012 16:30

He wat eng dat je eerst die hyperstimulatie kreeg.
Maar nu ben je zwanger! Super, geniet er maar lekker van!
Afbeelding

janske
Berichten: 648
Lid geworden op: 07-02-2012 10:22

Bericht door janske » 19-07-2012 16:34

Nou zeg jij hebt wat meegemaakt zeg... dus echt super leuk zeg dat je nu echt zwanger bent meid...

Geniet se en Gefeliciteerd!!!

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 19-07-2012 16:38

Bedankt meiden!!
Ik vind het echt super spannend en kan het nog maar amper geloven! Ben ook als de dood dat het mis gaat..
Ik blijf ook maar testen doen om het te bevestigen.. :oops:
20-03-2013 Linde May geboren

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 19-07-2012 17:30

Gefeliciteerd met je zwangerschap Femme!!!!!!! Wat een rot stuk heb je meegemaakt joh, lijkt me heel eng om mee te maken. En wat herkenbaar al die zwangerschapstesten :lol: , ook ik kon het destijds niet geloven en heb er wel een stuk of 8 gedaan. NOgmaals gefeliciteerd! En ... heb je er 1 of 2 laten terugplaatsen? 6 augustus is idd al snel, maar het kan je ws niet snel genoeg gaan. Sterkte met wachten!!!!!
AfbeeldingAfbeelding

femme
Berichten: 61
Lid geworden op: 19-01-2011 19:07

Bericht door femme » 19-07-2012 17:33

Ik heb er 1 laten terugplaatsen. De kans op een tweeling durf ik in mn eentje toch niet te nemen...
Helaas is er wel 1 embryo verloren gegaan met ontdooien.
Het mag van mij inderdaad wel 6 augustus zijn, wil toch wel heel graag nog meer bevestiging dan alleen al die testen!
Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben die zo vaak test ;)
20-03-2013 Linde May geboren

Plaats reactie