Mam3be zwanger

Deel je geluk met anderen. (dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 28-10-2013 14:02

Fijn dat je geen last hebt van de stank van de flessen! Ik word al weer naar als ik eraan terug denk :roll: Snel al hoor, je eerste echo!!!
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 28-10-2013 19:32

Ik heb MvM niet kunnen afmaken door die stank. Gelukkig dat jij er geen last van hebt
AfbeeldingAfbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 30-10-2013 09:54

maareh, je plast toch in die maatbeker. Dan een diepe hap lucht nemen, kan opendraaien en maatbeker leeggieten en dan snel de dop er weer op. Ik had zo geen last van die lucht.
AfbeeldingAfbeelding

Anonymous

Bericht door Anonymous » 30-10-2013 10:17

Vandaag naar de tandarts geweest. Er was eergisteren een kies afgebroken en die vandaag getrokken.
Man wat eeb drama.
Vantevoren ook aangegeven dat ik zwanger ben, maar was volgens hun niet zo'n probleem. Daar ga ik dus maar vanuit dan.

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 30-10-2013 13:07

sophie schreef:maareh, je plast toch in die maatbeker. Dan een diepe hap lucht nemen, kan opendraaien en maatbeker leeggieten en dan snel de dop er weer op. Ik had zo geen last van die lucht.
Werkte echt niet bij mij. Elke keer als ik die geur rook had ik een emmer nodig omdat ik moest spugen. Voor mij was dat de druppel.
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 30-10-2013 19:04

Angeline schreef:
sophie schreef:maareh, je plast toch in die maatbeker. Dan een diepe hap lucht nemen, kan opendraaien en maatbeker leeggieten en dan snel de dop er weer op. Ik had zo geen last van die lucht.
Werkte echt niet bij mij. Elke keer als ik die geur rook had ik een emmer nodig omdat ik moest spugen. Voor mij was dat de druppel.
Herkenbaar Angeline :roll: Maar fijn dat het bij jou goed gaat Mam3Be!!!
Jeetje, de tandarts heeft je dus flink te pakken gehad :shock: Heb je nog pijn? En waar was je bang voor qua zwangerschap? Het effect van de verdoving voor je kleintje of het hebben van erge pijn? Ik kan me bij allebei wat voorstellen hoor...
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 04-11-2013 11:46

Ben sinds mijn jeugd al bang voor de tandarts...
Dus beide gold eigenlijk wel wat, bang voor de pijn en bang voor het effect van de verdoving op de kleine.
Pijn heb ik gelukkig amper gehad, ondanks dat de kies er moeilijk uit te krijgen was.


Net weer terug van de Vk.
Echo gehad. Helaas was kleintje nog te klein om te meten, maar was er wel een prachtig knipperlichtje te zien ! [blij]
Hele rits boekjes meegekregen, waaronder die over het syndroom van down. Mocht ik over nadenken of ik dat wil.
Ze heeft mijn begingewicht omlaag gezet, ivm mijn hoge bmi en ziekenhuisbevalling ed.
Wil graag thuis bevallen...
Krijg wel ivm mijn hoge bmi een aantal extra echo's en suikertest.
Maar eens over nadenken of ik dat wel allemaal wil...

Over 2 weken weer een echo, kijken om kleintje dan wel te meten is.



Nu ook in gesprek met donor over de afspraak.
Hij biedt aan om een keer mee te gaan naar de Vk als ik dat graag wil.
Het is zo'n lieve man !!

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 04-11-2013 13:06

Ik heb die combinatietest destijds niet gedaan, omdat het een kansberekening is. Pas later leerde ik dat er niet alleen op down getest wordt, maar ook op twee ziektes waarbij je kindje niet levensvatbaar is. Bij een volgende zou ik deze test daarom wel laten doen.
AfbeeldingAfbeelding

Anonymous

Bericht door Anonymous » 30-12-2013 20:30

Al even niet geweest.
Druk druk met de kinderen en allerhande bezigheden.

Momenteel al 15 weken zwanger.
Vanochtend wederom controle gehad bij de Vk.
Dochter mocht meehelpen met de doppler, wat is de toekomstige grote zus trots :D

De combinatietest heb ik uiteindelijk niet laten doen. Mocht er wel iets zijn, dan is het zo.


Qua kwaaltjes valt het aardig mee.
Obstipatie plaagt me veel, maar is te handhaven.
Het enige waar ik veel last van heb zijn de hormonen die de boel verweken. Gezien mijn hypermobiliteit is alles al te 'mobiel' bij mij. En dat wordt het nu nog meer. Met meer pijn tot gevolg. Slapen gaat moeizaam, kan geen goeie draai vinden waarin ik geen pijn heb.
Ga daarom de fysio maar eens raadplegen wat een handige vervolgstap gaat zijn. Ook omdat mijn heup en onderrug ook beginnen op te spelen nu. Waar ik helaas vantevoren ook al last van had. Mijn heupgewricht schiet namelijk nogal snel verkeerd, vanwege teveel ruimte. Kan hem zelf wel weer goed doen, maar is niet erg prettig...


Verder optimaal aan het genieten.
Elke ochtend even wat langer blijven liggen om te voelen aan mijn buik en contact te krijgen met de baby.
Dacht vorige week al een kleine beweging te voelen tegen mijn vingers aan.
Zo leuk !!

5 februari mag ik voor de 20-weken echo. Kijken we ook erg naar uit.
Weer een kijkje in mijn buik, kijken of alles goed is met de kleine en hoop dat we dan misschien ook kunnen zien of het een jongetje of meisje is.

En ondanks dat mijn donor en ik hadden besloten weinig tot geen contact te hebben, is het contact meer geworden. Merk dat we er beide voor open staan. Hij zal geen rechten/plichten krijgen, maar wel contact hebben met de kleine.
Daarom gaat hij ook mee naar de 20-weken echo. Is voor hem natuurlijk ook de eerste keer en wil het hem niet ontzeggen.
We kijken er beide naar uit.

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 30-12-2013 21:36

Fijn dat je zo geniet van je zwangerschap.
Wat lastig van die hypermobiliteit zeg
Leuk dat de donor meegaat naar de 20 weken echo. Heb je zelf al een idee wat je krijgt?
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie