Mirte

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 06-09-2013 14:03

Vandaag met Mirte naar het consultatiebureau geweest. Alles was goed, behalve haar gewicht. Nu is ze sinds maandag al niet echt lekker, eet bijna niets. Fruit gaat er gelukkig redelijk in en ze drinkt haar 2 flessen melk goed op. Voor de rest ben ik blij met wat ze eet. Ik ben ruim 2 weken geleden er ook geweest, omdat ik wilde weten hoeveel ze woog en hoelang ze was. Nu zit ze echt onder de norm met haar gewicht, maar ze kijken dan naar het gewicht wat ze met de lengte moet hebben.
Ze heeft altijd al onder de lijn gezeten, maar dat is niet te vergelijken met haar lengte. Nu was ze dus 200 gram afgevallen, met de laatste keer.

Dus ik geef al aan, ze is al dagen niet lekker en eet bijna niets. Heb ook duidelijk gezegd, ja ik kan het niet inproppen hé :shock: Nee, dat moest ik ook zeker niet doen. Maar ze vond het wel zorgelijk, dat ze het in de gaten wilde houden. Nu moet ik over 2 maanden extra terug komen! Ik zeg, ja en als er nou niet veel veranderd is wat dan! Ja zegt, dan moeten we maar een dietiste inschakelen, om te kijken wat aan haar voeding kunnen veranderen. Ze had wel in de gaten dat ze mij niet echt op de kast krijgt. Ik denk ja, dat kun je wel willen, maar als Mirte iets niet wil met eten dan vertikt ze het ook echt. Maar goed we zullen zien over 2 maanden. Maar of ik toe hap om naar een dietiste te gaan, dat weet ik nog niet. Mirte ziet er echt niet ondervoed uit. Je ziet wel dat ze lang en tenger is, maar daar doe je ook weinig aan lijkt me.

Maar verder doet ze het goed, een echte peutertje. Ik ben 2 en ik zeg nee hahaha :D . Vraagt de arts ook doodleuk, heeft Mirte af en toe driftbuien. Ja die heeft ze, wat doe je dan vroeg ze. Uit laten razen en als het te lang duurt gaat ze even naar de gang. Volgens mij word jij daar niet warm of koud van zegt ze! Ik zeg nee, ze weet goed dat ze bij mij de kachel niet aan maakt hahahaha. Verder geniet ik lekker van mijn kletskous. Wil wel recente foto hier plaatsen, maar mij lukt het niet. Wie kan ik privé even foto's doormailen, dat je ze dan in dit topic zet. Alvast bedankt.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 07-09-2013 08:46

Je mag mij de foto's mailen hoor, plaats ik ze voor je! Ik hoor het wel...

Goed dat je zo rustig en relaxed reageerde bij het cb...Moeders weten het toch altijd het beste. En idd eten erin proppen gaat niet werken. Je zou denken dat als ze er verder geen last van heeft dat het oke is...
Nou ben benieuwd over 2 maanden....
AfbeeldingAfbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 07-09-2013 12:29

Peuters hebben een eigen willetje. Soms kun je daar in meegaan, soms ook net. Meestal weet je zelf wel wat het beste werkt. Als jij je geen zorgen maakt en ze gewoon lekker levendig is, lekker je eigen plan trekken.
Janna heeft meer dan een jaar echt heel slecht gegeten. Bij mij wilde het cb meekijken naar ons eetgedrag als ik daar behoefte aan zou hebben. Ik had er geen behoefte aan, zolang Janna ook levendig was.
Nu gaat het een stuk beter en zie ik dat ze ook in gewicht aankomt.

Enne, foto's wil ik ook voor je plaatsen hoor.
Wellicht kun je het zelf ook nog een keer proberen. De vorige keer pakte hij de foto bij mij ook niet. Na nog een paar keer proberen ging het wel...
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 07-09-2013 20:53

@ Sophie, ik maak zelf er géén zorgen om. Ze is erg levendig, als ze niet levendig zou zijn dan word het anders. Dan zou ik wel denken, hoe dat zou komen. En brood eten gaat hier met ups en downs. Ene keer eet ze wel een boterham of zelfs 4 stuks achter elkaar :shock: . Maar de meerdere keren doet ze het niet, en ben ik blij dat ze cracker eet.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

laurien
Berichten: 2514
Lid geworden op: 17-01-2010 11:07

Bericht door laurien » 08-09-2013 20:13

Hierbij de foto's.....
Mooi meiske hoor!!! :)


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 08-09-2013 20:29

Wat is ze leuk
AfbeeldingAfbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 08-09-2013 22:04

Wat een leuke foto's! Is de tweede gemaakt bij de Beekse Bergen?

Ik snapte dat jij je geen zorgen maakte hoor! Zou ik dus ook niet doen. Gewoon in de gaten blijven houden...

Gewoon lekker blijven genieten van je kletskous!
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 08-09-2013 22:32

Wat een mooi meiske Irma !!!! Gewoon je eigen gevoel volgen hoor, mss heeft ze weer net een lengte groeispurt en komt hierna dr gewicht.
AfbeeldingAfbeelding

irmaatje1978
Berichten: 823
Lid geworden op: 14-12-2008 12:06

Bericht door irmaatje1978 » 09-09-2013 12:45

@ Sophie, de 2e foto is inderdaad bij de Beekse Bergen gemaakt. We hebben een abonnement, is lekker dichtbij.

@ Alice, ze heeft volgens mij de laatste maanden een groeispurt gemaakt. Broeken die ik april veel moest omslaan, zitten nu goed zonder omslaan.

Ik maak me géén zorgen om haar. Vanmorgen even met Mirte naar de huisarts geweest, omdat ze zo hoest. En heb het met de huisarts ook besproken. Hij vond het ook niet zorgelijk, en vond het niet nodig om naar een dietiste te gaan. Moet alleen over een maand terug komen omdat hij een klein ruisje hoorde. Maar omdat ze zo verkouden is kon hij het niet goed horen. Mocht hij het dan nog horen, dan stuurde hij me even door naar een kindercardioloog. Het ruisje kon ook bij de leeftijd horen zei hij. Hij verwacht er niets verontrusten uit.
Trotse mama van een engeltje en een bengeltje

Afbeelding

Marloes34
Berichten: 1367
Lid geworden op: 25-06-2011 07:17

Bericht door Marloes34 » 09-09-2013 15:27

Ze ziet er gezond uit hoor. Leuke foto's. Komt vanzelf wel weer dat ze meer gaat eten.
Afbeelding

Plaats reactie