is zenuwachtig het juiste woord...

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

is zenuwachtig het juiste woord...

Bericht door sophie » 07-11-2008 23:06

Nog maar 11 dagen en dan mijn eerste intake-gesprek. Ik ben behoorlijk gespannen, zenuwachtig, benieuwd, opgewonden.

Ik ga gelukkig wel samen met iemand naar het gesprek toe. Twee horen meer dan één en dan kan ik tenminste ook nog even met iemand erover nakletsen, want ik blijf het toch wel een hele stap vinden. Echte twijfels heb ik niet, maar het blijft door je hoofd spoken of je er wel goed aan doet. Ik blijf toch ook maar hopen dat die aardige vent nog snel even aanbelt :?

Ik moest het even van me afschrijven....

Groetjes, Sophie
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 07-11-2008 23:43

Hoi Sophie,
ja de tijd gaat nu ineens snel he, dan loopt de spanning op en voel je dat in alles. Goed van je dat je niet alleen gaat, neem jij diegene ook mee naarbinnen? En misschien had ik het al gevraagd :oops: , maar heb je de 18e het gesprek met de gynaecoloog of de psycholoog in het rijnstate?

Kan me je gedachtengang levendig voorstellen ;) ... het is ook een hele stap ... Ik had verwacht dat ik na een jaar verplichte 'bedenktijd' er misschien wel anders over was gaan denken; maar nee toch niet; al had ik ook liever het ideale plaatje gehad begrijp me niet verkeerd. Toch afgelopen donderdag werd er vanuit mijn schildercluppie een poging gedaan me te koppelen aan allerlei 'jongere broertjes' :? :shock: ... moeilijk vind ik dat al doe ik er dan wel lacherig over ;). Zij weten niet dat ik in het KID traject zit, hoeft ook niet.
Mijn 'evaluatie' gesprek is aankomende dinsdag, eigenlijk ben ik niet meer zo nerveus, al ben ik wel gespannen maar ook erg blij :D.

Heel veel sterkte de komende 11 dagen, je gesprek gaat vast erg goed :D
Ik ga de 18e voor je duimen! Enneh veel sterkte de komende dagen, zorg goed voor jezelf!

groetjes, Alice
AfbeeldingAfbeelding

Gast

Bericht door Gast » 07-11-2008 23:57

Oh Sophie,
Wat kan ik met je meevoelen!
Ik was ook echt zooo zenuwachtig!
Na het gesprek barste ik in de hal in huilen uit, alle spanning eruit.
En het gevoel van nu is het echt begonnen!
Heel veel succes, zal dan aan je denken, en hoop dat je de spanning nog een beetje kan wegrelativeren(het valt echt heel erg mee, ook al heb je suikerziekte, maar ja makkelijk lullen achteraf!)
Kus Daan

BALOU
Site Admin
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-10-2008 08:58

Bericht door BALOU » 08-11-2008 08:44

Heel erg spannend ja. Kan me voorstellen dat de zenuwen je meer en meer parten gaan spelen. Je kunt nu echt aftellen na die eerste zo belangrijke stap!
En dat gespook in je hoofd.... zo herkenbaar!!!

Het gespook heeft er bij mij voorgezorgt dat ik de definitieve stap jaren heb uitgesteld. En daar heb ik dus echt vreselijk spijt van. :(

Maar tegelijkertijd is het ook zo logisch. Tuurlijk wil je het ideale plaatje. En het is me nogal niet een keuze die je maakt. Je maakt hem niet enkel voor jezelf maar ook voor het kindje wat je gaat krijgen het kind die later een puber is en een volwassenen die een stukje van zijn roots voor altijd zal missen. Ik vind dat toch best pittig.

En zelfs nu nog hoor... bijna elke dag denk ik er wel aan.

En dan heb ik nog geen eens een 'gezond' kind wat zich 'normaal' zal ontwikkelen. Ik denk namelijk dat het voor Jeroen veel minder zal gaan spelen dan bij een 'gewoon' kind.

Nou joh ik wens je veel sterkte deze week met het wachten en naar je gesprek toeleven.
Goed trouwens dat je iemand meeneemt!!!

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 09-11-2008 19:46

Dank jullie voor de opbeurende woorden!! Naar mijn vrienden ben ik er best open over, maar soms heb ik even geen zin om er over te vertellen, want dan voel ik me zo alleen met al mijn beslissingen. Ik moet zeggen dat de vrienden die ook nog bevriend zijn met mijn ex, niet weten hoe ver ik in het traject zit. Wat dat betreft durf ik mijn ex dan ook niet onder ogen te komen :oops:

Ik sta nog steeds achter mijn beslissing, maar ik had het zo graag anders gewild....

@Alice, de 18e heb ik de eerste intake met de gynaecoloog. Dat verhaal met de psycholoog moet dan nog komen. Ik moet zeggen dat ik me daar nog niet zo zeer druk over maak. Ik sta behoorlijk sterk in mijn schoenen, heb over de meest logische vragen goed nagedacht en voorbereid. Ik maak me wat dat betreft wel meer zorgen over mijn diabetes, aangezien ik in de tijd dat ik het heb, nooit heel goed ingesteld ben geweest. Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis. Het is heel wat. Ik zit nog niet eens in het traject, maar ben al geruime tijd bezig met het verwerven van het groene licht van mijn internist om zwanger te mogen worden :roll:

Ik neem mijn nichtje mee naar het ziekenhuis en die gaat ook mee naar binnen. Ik ben daar erg blij mee.

Groetjes, Sophie
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-11-2008 22:18

Heey Sophie !!

heeeeeeeeeeeeeel erg veel sterkte morgen bij je 1e intake !! Ik ga heel hard voor je duimen en aan je denken :D. Hopenlijk slaap je een beetje vannacht met al die zenuwen! Succes he !

groetjes, Alice
AfbeeldingAfbeelding

sophie
Site Admin
Berichten: 2471
Lid geworden op: 13-10-2008 17:53

Bericht door sophie » 17-11-2008 22:25

Heeey Alice,

Dank je.

Met mijn zenuwen valt het nu wel mee. Ik heb me voorbereid zoals ik me kán voorbereiden en meer kan ik er nu toch niet meer aan doen. maarrrrr, ik zal morgen wel op tijd wakker zijn :?

Groetjes, Sophie
AfbeeldingAfbeelding

Gigi
Berichten: 167
Lid geworden op: 15-10-2008 08:16

Bericht door Gigi » 18-11-2008 08:04

Heel veel succes vandaag Sophie.....
Ik duim dat alles goed gaat,
Groetjes,
Gigi
[link=http://lilypie.com]AfbeeldingAfbeelding[/link]

BALOU
Site Admin
Berichten: 98
Lid geworden op: 10-10-2008 08:58

Bericht door BALOU » 18-11-2008 10:10

Spannende dag voor je joh!
Ook hier wordt er hard voor je geduimd.
Succes vandaag!

Plaats reactie