Mintaka's weg

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Mintaka's weg

Bericht door mintaka » 16-08-2013 09:11

Ik maak hier ook maar even een eigen topic aan....

Even een "wat voorafging":

Twee maanden geleden had ik een aanvraagformulier ingevuld en opgestuurd voor het UZ Jette (Brussel). Op basis van de info die je in die vragenlijst geeft, beslissen ze dan of je op intakegesprek mag gaan of niet. Afgelopen woensdag kreeg ik een negatieve brief in de bus :? Er staat geen waarom bij. Ik wilde vanochtend bellen om te vragen naar de reden (vermoedelijk omdat ik nog thuis woon, maar wat zij niet weten is dat ik een appartement heb gekocht en in oktober verhuis), maar niemand neemt op. Later nog eens proberen.

Ik was heel erg teleurgesteld, moet ik zeggen, en er hebben hier veel tranen gevloeid...

Vandaag dan gebeld naar UZ Gent, om te informeren naar de procedure daar. Ik kon een afspraak maken met een intake-arts. En doordat er iemand heeft afgebeld, kan ik maandag 26 augustus al terecht voor een eerste verkennend gesprek. Zo spannend! Da's over 10 dagen al. Snel nog even verlof regelen voor die dag...
En dan is het weer afwachten of ik positief advies ga krijgen daar, maar eerst dat gesprek dus... Ik ben wel al blij dat de procedure daar al anders verloopt en ik niet weer afgewezen word op basis van een formulier...

Stefanie
Berichten: 541
Lid geworden op: 28-01-2010 09:34

Bericht door Stefanie » 16-08-2013 10:14

Apart inderdaad dat jeafgewezen wordt op basis van een vragenlijst.
Fjn dat je in Gent wel langs mag komen! Succes!
Afbeelding

Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 16-08-2013 12:44

Jeetje wat raar hee dat je wordt afgewezen op een formulier. Het zou mss idd met dat niet een eigen woning hebben te maken kunnen hebben. Maar dit is wel heel onpersoonlijk. Ik hoop dat je in Gent meer succes hebt, gewoon er voor gaan hoor !!!!!
AfbeeldingAfbeelding

Choice
Berichten: 1341
Lid geworden op: 23-07-2010 21:18

Bericht door Choice » 17-08-2013 21:43

Wat een rare gang van zaken... Helpen ze wel alleenstaanden? Daar word je op veel plekken door afgewezen. Fijn dat je in Gent zo snel terecht kan! Spannend!
[URL=htttp://lilypie.com]Afbeelding[/URL]
Afbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-08-2013 21:58

Ja ze helpen daar wel alleenstaanden hoor Choice (vriendin van mij zit daar ook)
AfbeeldingAfbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 17-08-2013 22:01

Hoorde ik vandaag dat je in Gent als alleenstaande een dossierkost van 500 euro moet betalen, die koppels niet hoeven te betalen.
Ik zal wel naar het intakegesprek gaan, denk ik, om eens te horen, en "ervaring op te doen", van wat ze vragen en zo, maar als dat zo is, dan ga ik toch verder zoeken.

Vanuit Jette word ik 27/8 gebeld voor een telefonische afspraak over het waarom van mijn afwijzing. Als het te maken heeft met dat ik nog thuis woon, dan hoop ik dat ik er over twee maanden wel terecht kan, want dan verhuis ik naar mijn eigen appartement...

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-08-2013 22:02

mintaka schreef:Hoorde ik vandaag dat je in Gent als alleenstaande een dossierkost van 500 euro moet betalen, die koppels niet hoeven te betalen.
Ik zal wel naar het intakegesprek gaan, denk ik, om eens te horen, en "ervaring op te doen", van wat ze vragen en zo, maar als dat zo is, dan ga ik toch verder zoeken.

Vanuit Jette word ik 27/8 gebeld voor een telefonische afspraak over het waarom van mijn afwijzing. Als het te maken heeft met dat ik nog thuis woon, dan hoop ik dat ik er over twee maanden wel terecht kan, want dan verhuis ik naar mijn eigen appartement...
Ik hoop het voor je! Ik ga voor je duimen!
AfbeeldingAfbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 26-08-2013 17:16

Ik ben vandaag dus op intakegesprek geweest in Gent. Het gesprek op zich stelde eigenlijk niet zoveel voor. Een beetje vragen over medische geschiedenis en zo.
En toen kondigde ze plots aan dat ze een echo ging maken van mijn eierstokken en baarmoeder. Mja, daar was ik dus niet op ingesteld. Enfin, in elk geval: alles ok. Da's al fijn nieuws om te horen.
Ik kreeg inderdaad ook het rekeningnummer mee voor de storting van de 500 euro dossierkosten...

Morgen word ik dan opgebeld door Jette en hopelijk kan ik die psychologe overtuigen van me toch een afspraak te geven.

Ik zit nu erg in dubio wat ik moet doen rond Gent. Ik ga in eerste instantie het gesprek van morgen afwachten, maar als het daar een nee blijft, ben ik toch geneigd van met Gent verder te gaan, ondanks de 500 euro.
Het goede nieuws was dat, eens de screeningsprocedure in Gent doorlopen en een positief advies gekregen, er géén wachttijd is om te starten met inseminaties...

En zo wordt het allemaal toch erg spannend voor mij...

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 26-08-2013 20:38

Jeetje wat een rare gang van zaken bij het UZ.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat
AfbeeldingAfbeelding

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 26-08-2013 21:49

Goede nieuws is dus dat je in Gent bent 'geaccepteerd' ? :-). Blijft het dan bij die 500 euro of moet je dan ook nog voor het donorzaad betalen? Hier in NL is het ook per ziekenhuis anders hoeveel je moet betalen.

Hoop dat je morgen een positief gesprek hebt met Jette. Kom je daar wel op een wachtlijst?
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie