Mintaka's weg

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 05-09-2014 22:40

Ach Mintaka... :( Wat rot voor je, al die twijfels en zorgen. Ik begrijp dat het verhaal van die vriendin er erg inhakte. Maar weet je meid, het kwam er in feite op neer dat je uit twee kwaden de beste moest kiezen en wat heb je er goed over nagedacht. Ik denk dat zolang jij open bent naar je kind toe over deze beslissing dat je dan alweer heel veel gewonnen hebt. Veel kinderen van anonieme donoren zitten sowieso in een ander schuitje en er is vaak tegen hen gelogen of er zijn dingen voor ze achtergehouden uit angst ze pijn te doen. Ik denk dat als je eerlijk bent, je alweer heel veel wint. En wie weet, tegen de tijd dat jouw kind groter is, is er misschien al heel veel meer mogelijk en kunnen jullie alsnog samen op zoek naar de donor. Het kan allemaal nog. Je hebt hier goed over nagedacht en dat blijkt uit alles.

Ik denk niet dat iemand zich hier beledigd voelt als jij zegt angst te voelen. Ik denk dat we allemaal wel een gevoel van angst en/of twijfel hebben gehad op enig punt in het traject. Het is toch ook een grote stap? Lijkt me juist gezond dat je daar allerlei verschillende emoties bij voelt. Dat stuit niet op onbegrip hoor, dat lijkt me niet tenminste.

Het idee van rondlopen met zaad van een onbekende man in mijn lijf heb ik nooit zo gehad. Ik weet wel dat dat zo is, maar ik zie dat niet als iets negatiefs. Ben me er ook niet constant van bewust. Ik denk meer aan dat zaad als iets waaruit mijn kind gaat groeien dan als "iets van een onbekende man". Maar je bent niet de enige die dit zo voelt hoor, ik ken ook eimand die zich daar ook erg van bewust was en het ook een onprettige gedachte vond.

Rustig ademhalen meid, en alles stapje voor stapje bekijken. Komt goed! Eerlijk!
Afbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 17-09-2014 18:14

Vandaag na twee paniekerige weken bij de huisarts geweest, en bloedtest was negatief (HCG minder dan 1). NOD is eigenlijk pas vrijdag, dus vrijdag heb ik nog een bloedtest, maar die zal ook wel negatief zijn. Lijkt me sterk dat op twee dagen die waarden de hoogte in zouden schieten...

Ik ben wel opgelucht, want ben zo bang geweest de voorbije weken, omdat ik niet achter die volledige anonimiteit kan staan.

Weet alleen nu niet hoe het verder moet.

Eerst mijn ziel tot rust laten komen...

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-09-2014 22:32

:( ... heel veel sterkte met nadenken ! "Gelukkig" ben je niet zwanger (nooit gedacht dat hier op dit forum ooit te zullen tiepen) maar ik kan het best goed voorstellen. Sterkte !
AfbeeldingAfbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 17-09-2014 22:38

Ja het is op zich zo absurd. Ik ben daar zo lang mee bezig geweest, anderhalf jaar voorbereiding, en als het zover is, slaan de stoppen door over die anonimiteit. Maar ik heb echt het gevoel dat ik mijn kind onrecht aandoe als ik in zijn plaats beslis dat het nooit zijn afkomst kan kennen.

En ik voel me ook erg gemengd over het niet zwanger zijn. Opgelucht, en verdrietig.

Want ik weet niet hoe het verder kan of moet nu.
Denk dat ik mensen nodig heb rond mij om me te helpen nadenken over welke weg ik wil gaan met mijn leven... Niet makkelijk hulp zoeken, als je zelf psycholoog bent van beroep...

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-09-2014 22:41

Snap ik. Hulp zoeken is nooit makkelijk hoor :wink:. Zoek vooral iemand die je ligt/waar je een klik mee hebt. Is fijn. Sterkte !
AfbeeldingAfbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 17-09-2014 22:42

Waarom is de wetgeving hier in België niet zoals in Nederland? :( Zou het me veel makkelijker maken...

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 17-09-2014 22:47

mintaka schreef:Waarom is de wetgeving hier in België niet zoals in Nederland? :( Zou het me veel makkelijker maken...
:( ja dat snap ik ook niet.
AfbeeldingAfbeelding

suzanne
Berichten: 614
Lid geworden op: 13-04-2013 13:33

Bericht door suzanne » 18-09-2014 02:37

Sterkte!! Zoek vooral iemand die goed bij je past!!

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 18-09-2014 03:25

Misschien voor jou nu extra beladen omdat je zelf van beroep Psycholoog bent maar het zal je vast opluchten om met iemand van buitenaf te praten hierover.. Sterkte met alles en alle beslissingen die je gaat nemen..
]Afbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 18-09-2014 09:21

Dank jullie voor de berichten. Het spijt me dat ik niet positiever kan zijn :(

Vannacht is mijn menstruatie doorgekomen. Rond 1.30u, want werd ervan wakker (gelukkig, anders vanochtend veel wasgoed :) ) Dus nog niet eens volle 14 dagen na de IUI. (want vandaag is dag 14)

Het kan zijn dat ik hier een tijdje minder ben. Weet nog niet goed hoe de komende periode zal verlopen.
Heb nog een week ziekteverlof en volgende week vrijdag weer aan het werk.

Ik wens jullie allemaal veel succes met de pogingen, en veel plezier met jullie kindjes.

Plaats reactie