Mintaka's weg

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
Martjeh
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-09-2014 20:54

Bericht door Martjeh » 18-09-2014 22:22

Moeilijk hoor :(

Ik hoop dat je een weg kunt vinden die voor jou prettig aanvoelt.
Ik snap dat je veel moeite hebt met de volledige anonimiteit. Ik zou dat ook alles behalve prettig vinden.

Ik weet niet hoe ik het zou doen als anonimiteit de enige optie was geweest...

Dat zal voor het kind inderdaad heel moeilijk kunnen zijn, aan de andere kant kan het ook reuze meevallen. Zal helemaal aan het karakter/de instelling van het kind liggen denk ik?

Ik wens je veel succes en sterkte toe bij welke keuze je ook maakt.

fauna
Berichten: 175
Lid geworden op: 05-06-2014 14:22

Bericht door fauna » 19-09-2014 10:44

Wat vervelend dat je je zo rot voelt, geloof graag dat het heel moeilijk is voor je. Alleen jij kan hierin een keuze maken. Denk er goed over na en volg wat voor jou het beste lijkt. Wens je veel sterkte met welke keuze je ook maakt.
Afbeelding

Zoontje geboren in april 2012
Nu bezig voor wondertje nummer 2

Linda82
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-04-2014 14:13

Bericht door Linda82 » 19-09-2014 17:38

Heel veel succes met het maken van deze moeilijke keuzes

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 20-09-2014 09:10

Meid, wat een stress... :( Goed dat je even pas op de plaats maakt en ik denk ook dat het goed is om met iemand te gaan praten over jouw gevoel.

Ik dacht ook nog; als je nu niet via een kliniek of ziekenhuis zwanger probeert te worden, maar via Z.I., dan moet het toch wel mogelijk zijn om een bekende donor te kiezen?

Wat betreft de menstruatie nog geen 14 dagen na de IUI, dat is niet vreemd hoor. Heb je ook voordat je begon proeftesten gedaan? Die luteale fase (periode tussen eisprong en menstruatie) van 14 dagen is maar een gemiddelde. Veel vrouwen hebben een kortere (of langere) luteale fase. Bij mij is ie bijvoorbeeld doorgaans 12 dagen. Standaard.

Sterkte met alles, meis. Probeer vooral rust te vinden voor jezelf.
Afbeelding

suzanne
Berichten: 614
Lid geworden op: 13-04-2013 13:33

Bericht door suzanne » 20-09-2014 14:26

Veel sterkte met het maken van de moeilijke keuzes!!

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 20-09-2014 20:36

Dank jullie wel voor de lieve reacties.

Het is een heel verwarrende periode voor mij.
Ik weet niet in hoeverre ik hier destijds heb gezegd dat ik afgebouwd en gestopt was met het nemen van antidepressiva om zwanger te kunnen worden. Helaas behoor ik blijkbaar tot de groep mensen die uit zichzelf te weinig serotonine aanmaken en dus loopt het in mijn hersenen dan niet goed, als ik die medicatie niet neem. Huisarts vergelijkt het met diabetici die ook medicatie nodig hebben omdat ze hun insuline zelf niet voldoende aanmaken.

Deze emotioneel belastende periode van de eerste IUI heeft voor mij gemaakt dat al het vechten van de laatste maanden om emotioneel overeind te blijven niet meer lukt.

Ik had het zo graag anders gewild :( Ben er echt wel triest over.
Ben sinds gisteren op sterk aandringen van mijn huisarts opnieuw met antidepressiva ben begonnen. Dat is voor mij een heel moeilijke stap, maar ik vrees dat ik op dit moment geen andere keuze heb. Het moeilijke eraan is vooral dat dit een hypotheek stelt op de mogelijkheid om zwanger te worden, omdat deze medicatie toch wel erg schadelijk is voor een ongeboren of pasgeboren kind...

Mijn huisarts zegt dat ik eerst moet zorgen dat ik zelf weer gelukkiger word en beter in mijn vel zit, vooraleer verdere stappen te ondernemen naar een kindje. Ze heeft daar wel gelijk in, maar ik vind het zo jammer allemaal...

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 20-09-2014 20:46

Wat een moeilijke dingen zeg. Ik begrijp wel dat je huisarts dit zegt maar ga ook op je eigen gevoel af he. Ben je ook op zoek naar iemand om mee te praten? Misschien kan dat je ook steunen en helpen in je beslissing over een kindje.

Ik heb ook AD geslikt tot een jaar voordat ik mocht beginnen. Ik mocht ook niet eerder beginnen als dat ik afgebouwd was. Maar ik weet dat mijn schoonzusje wel zwanger mocht worden met AD ?? Maar dat ligt mss aan welk soort je hebt.

Heel veel sterkte meid !!
AfbeeldingAfbeelding

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 20-09-2014 20:49

Ik denk ook dat ze gelijk heeft, maar begrijp ook dat je verdrietig bent. Hoe oud ben je? Heb je het gevoel dat je wat leeftijd betreft nog "tijd" hebt?

Pas goed op jezelf!
Afbeelding

mintaka
Berichten: 275
Lid geworden op: 02-06-2013 13:03

Bericht door mintaka » 20-09-2014 21:50

Ik ben 37, in februari word ik 38.
Dus veel tijd is er niet meer...

gossini
Berichten: 248
Lid geworden op: 14-06-2014 19:27

Bericht door gossini » 20-09-2014 23:11

Jeetje, wat zit je in een emotioneel lastige periode. Ik hoop voor jou dat je op de een of andere manier snel voor jezelf wat meer 'rust' kunt creëren. Heel veel sterkte!
Afbeelding

Plaats reactie