Een rollercoaster van emoties....

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
Miep74
Berichten: 481
Lid geworden op: 03-08-2014 10:37

Een rollercoaster van emoties....

Bericht door Miep74 » 06-08-2014 12:33

Hallo allen,
Afgelopen week heb ik mij aangemeld op dit forum. Een aantal van jullie verhalen heb ik al gelezen, sommige dingen zijn zo herkenbaar.
Ik ben sinds november 2013 bezig met dit traject en ervaar het soms als een rollercoaster van emoties; blij, verdrietig, opgelucht, boos, teleurgesteld, kracht/me sterk voelen, positief, negatief....noem het maar op en die emotie heb ik gevoeld.

Ik volg het traject in het Reinier de Graaf ziekenhuis in Voorburg (diaconesse). Ze hebben daar een IVF-afdeling, waar ik me vanaf de start goed bij voel. Tegen vriendinnen heb ik wel eens gezegd: "volgens mij word je daar op aardigheid aangenomen". De medewerkers zijn allemaal zo aardig, maar vooral ook erg kundig (voor mijn gevoel dan). Het is een vrij klein team en nu ik wat langer daar over de vloer kom, ken ik bijna iedereen en zij mij. Het verloopt allemaal niet volgens vast protocol, maar bekijken (denk ik) goed wat voor mij het beste is.Ze zijn goed bereikbaar en je kunt altijd een gesprek inplannen met de IVF-arts of verpleegkundige.

Voor dat je daar aan een traject start heb je een gesprek met de gynaecoloog, met een psycholoog (stelt niet veel voor), bloedonderzoek en doen ze standaard HSG-onderzoek. Als je dan wordt "goed gekeurd" krijg je uitleg over het hele traject en een gesprek met de beheerder van de donorbank, een hele leuke vent en een prima gesprek. Wel bijzonder!

Inmiddels heb ik 6 x IUI gehad en daarna hebben zij mij het advies/aanbod gedaan om over te stappen naar ICSI. Ik werd daarmee wel overdonderd, maar was er wel erg blij mee. Dubbel; het eind komt gevoelsmatig meer in zicht, maar de kans op zwangerschap is het grootst met deze behandeling.
Deze behandeling neemt wel van alles met zich mee; meerdere echo's, verschillende hormonen, een punctie (die viel mij erg mee) en de terugplaatsing en.......het wachten (maar dat heb je bij elke behandeling)
Bij de eerste ICSI waren er drie bevruchte eitjes, 1 terugplaatsing en de overige 2 helaas niet sterk genoeg om in te vriezen. Twee weken na de terugplaatsing helaas weer ongesteld.
Bij de tweede ICSI poging bleek bij de echo op dag 7 dat 1 follikel een stuk groter was dan de rest.....Uiteindelijk geen punctie, maar een IUI. Helaas zonder succes!
Afgelopen maandag een echo om de "startpositie" te bepalen voor de volgende ronde. Nou daar kwam de volgende verrassing.....op dag 2 al een te grote follikel en stimuleren is nu geen wijsheid. pffffff, dat betekent een maand overslaan! Wat een teleurstelling! Voor mijn lijf en hoofd misschien niet verkeerd om even te "rusten", maar ik wil zo graag en het duurt zo lang.....Je geduld wordt wel erg op de proef gesteld.

Om een lang verhaal kort samen te vatten: 8 pogingen achter de rug, met alle emoties die daar bij horen. Op naar poging 9, maar nog even geduld!

Ik heb me euiteindelijk op dit forum aangemeld om mijn verhaal kwijt te kunnen aan mensen die begrijpen hoe zo'n traject is/voelt, ervaringen uitwisselen, het kunnen uitwisselen van tips/adviezen en het stellen van vragen.

Voor nu; iedereen veel succes/sterkte gewenst, dat onze droom maar snel mag uitkomen!

Groetjes Mirella

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 06-08-2014 19:52

Nou Mirella, je hebt er al een hele weg opzitten! Ik herken het gevoel van frustratie, maar toch ook van opluchting en blijdschap. Het is zeker een rollercoaster! Mag ik vragen hoe oud je bent? Wij moeten haast wel redelijk bij elkaar wonen, dacht ik. :)

Goed dat ze in het ziekenhuis zo met je meedenken en je zo persoonlijk behandelen. Dat is ook mijn ervaring bij de kliniek waar ik onder behandeling ben en dat is echt heel fijn.

Ik ga alvast voor je duimen dat de negende poging de gelukstreffer mag zijn!
Afbeelding

linnepin
Berichten: 344
Lid geworden op: 21-08-2010 11:28

Bericht door linnepin » 06-08-2014 21:08

Jij bent mij, zo lijkt het, net 1 "ronde" voor..


En bij jou dus ook maar 1 embryo die teruggeplaatst kon worden??

Hebben ze bij jou na de 1ste 1csi nog een gesprek met je gehad en/of evt veranderingen toegepast voor de volgende ronde?? Andere medicijnen oid..??

Ik hoop dat de volgende zich vastplakt!! En dat die zich voor 9 maanden vastlijmt met Bisonkit!...

Miep74
Berichten: 481
Lid geworden op: 03-08-2014 10:37

Bericht door Miep74 » 07-08-2014 20:02

Dank meiden!
@Kim; ik ben (al) 39 en ik woon in Zoetermeer en dus lekker dichtbij het ziekenhuis. Dat is fijn omdat je met een icsi-traject wat vaker langs moet komen. Woon jij in voorburg?
@Lin; haha bisonkit, ik zal het ziekenhuis 'ns vragen of ze dat ook wel eens gebruiken :lol: Na de icsi moest ik sowieso een maand overslaan en heb toen een gesprek gehad en toen hebben zij mij geadviseerd om over te gaan naar een ander hormoon. Ik heb toen gevraagd of een andere donor helpend kan zijn. Daar voelen zij niet veel voor, maar het zou wel mogen. Ik blijf nog even bij mijn eerste keuze. Woon je ook in de buurt van voorburg?

Ik begin, na een aantal chagrijnige dagen, weer iets positiever te worden. Heb gisteren allemaal leuke dingen voor mezelf gekocht :wink:

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 07-08-2014 20:08

Nee, in Scheveningen, maar mijn ouders wonen in Rijswijk, dus dat is echt heel dichtbij. Ik heb in Voorburg op de middelbare school gezeten en er later in mijn eerste eigen huis gewoond, dus ik ken Voorburg like the back of my hand. :)
Afbeelding

linnepin
Berichten: 344
Lid geworden op: 21-08-2010 11:28

Bericht door linnepin » 07-08-2014 21:06

Ik kom dan weer uit Scheveningen, om precies te zijn Duindorp, toen naar Loosduinen en nu Moerwijk, dus met de bus ben ik zo in Voorburg..

Jet
Berichten: 287
Lid geworden op: 26-11-2013 21:03

Bericht door Jet » 08-08-2014 22:03

Dat is inderdaad al een lang traject, pittig hoor.
En wat spannend iedere keer weer. Het wachten duurt zo lang en zeker na zoveel pogingen kan ik me voorstellen dat het steeds moeilijker wordt.
Ik hoop voor je dat het gauw zal lukken om zwanger te worden.

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 09-08-2014 20:20

Je hebt er al een aardige traject opzitten, ik ga ook voor je duimen dat jij nu ook gauw goed nieuws mag vertellen..
]Afbeelding

Jip
Berichten: 548
Lid geworden op: 23-06-2012 12:48

Bericht door Jip » 10-08-2014 11:11

je hebt er al een pittig traject opzitten zeg, ik hoop dat het je snel zal lukken!
Afbeelding

Miep74
Berichten: 481
Lid geworden op: 03-08-2014 10:37

Bericht door Miep74 » 10-08-2014 11:55

Dank jullie wel. Ik zit nog niet zo lang op dit forum, maar ik moet zeggen dat ik het fijn vind om "hier" te zijn.

Ik ben zo goed als uit mijn dip en dat komt onder andere doordat ik gisteren een reisje heb geboekt. Ik ga woensdag met mijn zus naar Kreta! en daarna nog een lang weekend naar vrienden in Duitsland. Ik kijk er erg naar uit en als ik terug ben, moet ik weer bijna ongesteld worden en dan hopelijk wel kunnen starten met hormonen en een goed icsi trject in.....Wachten, wachten, wachten......dat gaat vast goed lukken op een strandbed.

Plaats reactie