Eerste kleine stapje...

Vertel hier je ervaringen over de weg die je doorloopt tijdens het zwanger worden.
(dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Martjeh
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-09-2014 20:54

Eerste kleine stapje...

Bericht door Martjeh » 04-10-2014 01:43

Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar Nij barrahús in Wolvega om wat informatie te verzamelen.

Ik wilde graag weten wat hun voorwaarden zijn etc.

Ik heb dezelfde dag al mail terug gehad!

Ik val in ieder geval in de goede leeftijdscategorie. (25-43 jaar. ik ben 29)

Ook gevraagd naar de kosten, € 75,00 voor gesprek maatschappelijk werkster.
€ 1200 voor de rietjes.

En de kosten die vergoed worden vooruit betalen. (die worden dan weer door de zorgverzekering aan mij terugbetaald?)

Kosten intake € 645,83. dat is inclusief laboratoriumonderzoek en cyclusanalyse.
Het is me uit hun mail niet helemaal duidelijk of dat vergoed word of niet omdat ze dit er apart bij vermeld hebben?)

er is geen wachtlijst op het moment!
Op het moment dat ik de telefoon op pak om een afspraak te maken dan zou ik in principe binnen 2 weken al voor intake kunnen komen! :O
En ik zou na (hopelijke) goedkeuring na 2 á 3 maanden al kunnen starten met inseminatie! :D

Ik heb niet gevraagd of overgewicht een issue is... bij sommige (of misschien wel de meeste) klinieken moet je onder een bepaald BMI zitten toch??

Zit ik alleen nog met de financiële kant.
Zoveel geld heb ik even niet liggen.

Hoe hebben jullie dat gedaan, of hoe doen jullie dat nog steeds?
Er zijn vast meer dames hier die deze bedragen niet over hadden ;)

Groetjes, Martje.

manonwagenaar
Berichten: 367
Lid geworden op: 30-09-2013 22:09

Bericht door manonwagenaar » 05-10-2014 13:06

Hallo
Is een hoop geld idd om voor te schieten.
Bij rijnstate hoef ik alleen zaad voor de donor te betalen. Is ook 900 euro voor 6 inseminaties. In een keer betalen. Ik heb nu 6 keer gehad en nu voor 2e keer 900 euro betaald. En start eind van de maand met volgende 6 pogingen.
Dus heeft mij nu ook al 1800 euro gekost en niet te vergeten alle keren op en neer naar Arnhem. zo'n 10 keer al inmiddels. 2 uur rijden voor mij steeds.
Kun je niet in termijnen betalen of zo? Of heb je vrienden of familie waar je bij zou kunnen lenen? Ik ben er al langer mee bezig en heb er voor kunnen sparen.
En heb lieve ouders en opa en oma die me ook graag als moeder willen zien en me geholpen hebben met wat geld dat ze konden missen. Heel lief!
Veel succes in ieder geval met alle dingen die nu op je pad komen.

Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 05-10-2014 14:14

Dat is zeker veel geld om even in 1 keer op te hoesten.
Ik zit bij het UMC in Utrecht, ik sta nog op de wachtlijst dus kan nog even verder sparen maar daar was ik al even mee bezig omdat ik ook al langer hiermee bezig ben.
In het UMC betaal je ook alleen voor de rietjes en voor de rest is dat de verzekering. In september is het daar veranderd en dan betaal je per inseminatie en dat is 160 euro per poging. Mijn vader heeft mij ook geld gegeven voor de eerstepoging als ik over eenpaar maandjes mag starten, echt heel lief!
Zoals je al ziet is dat echt overal verschillend. Iig wens ik je veel succes met de beslissingen die je nu moet nemen..
]Afbeelding

Martjeh
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-09-2014 20:54

Bericht door Martjeh » 05-10-2014 16:30

Bedankt voor de reacties! :)

Ik ben ook al een tijdje bezig, maar sparen gaat heel langzaam.
Ik ben overal al op aan het besparen waar dat mogelijk is, maar dat houd ook een keer op natuurlijk. sommige dingen heb je gewoon echt nodig ;)

Helaas geen familie met geld in overvloed, dus die optie valt helaas af.
ik gok er ook maar niet op dat ik de staatsloterij win ;)

Als ik heb bij elkaar zou moeten sparen dan ben ik voor mijn gevoel een paar jaar bezig.

(voor de duidelijkheid, ik heb genoeg om normaal van rond te komen. en kan een kind ook prima onderhouden. Het is puur het 'opstartgeld' dat ik niet over heb)

een vriendin stelde voor om een lening af te sluiten voor de kosten van het traject, maar hoe slim is dat?
je zit dan aan een lening vast voor een x aantal jaar. (afhankelijk van de hoogte van de lening en het maandelijkse bedrag dat je terugbetaald)

aan de andere kant, als dat er voor zorgt dat ik kan starten, waarom niet?
Ik heb nooit licht gedacht over het afsluiten van een lening, en als het niet hoeft, liever niet.
maar als dit het enige is wat me in de weg staat... i don't know..

iemand daar briljante inzichten in? ;)

Alice
Site Admin
Berichten: 3321
Lid geworden op: 13-10-2008 13:53

Bericht door Alice » 06-10-2014 10:18

De 'gewone' ziekenhuiskosten vallen volgens mij gewoon onder je zorgverzekering. Alleen de rietjes moet je wel betalen. Er is hier nog iemand toch in dat ziekenhuis (Kim ?) ... misschien weet zij er meer van.
AfbeeldingAfbeelding

suzanne
Berichten: 614
Lid geworden op: 13-04-2013 13:33

Bericht door suzanne » 06-10-2014 15:53

Dat is idd wel veel geld! Ja aan een lening zit je meestal wel een paar jaar vast. Ik heb jaarlijks geld opzij gezet en hoop het zo bij elkaar te vergaren. Misschien een kleine lening? En voor de rest nog een beetje bijsparen.... Spannend allemaal!

Martjeh
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-09-2014 20:54

Bericht door Martjeh » 06-10-2014 22:18

Ja daar zat ik ook aan te denken, zoveel mogelijk zelf verzamelen.
(Ik heb wel iets, maar nog lang niet genoeg. Ben al aan het rondkijken in huis wat ik eens op marktplaats kan zetten, spul wat ik toch nooit gebruik wat nog wel enkele honderdjes op kan leveren totaal.)

Heb alle zinloze abonnementen enzo al opgezegd. zo heb ik bijvoorbeeld geen tv aansluiting meer. kijk er toch nooit naar ;)

Ik zal van de week even goed uitzoeken wat mijn zorgverzekering vergoed, en van daaruit een realistisch plan opstellen.

Zo na een ruwe eerste schatting zou ik het volledige bedrag volgend jaar Juni bij elkaar hebben gespaard. (En dan zet ik ruim in qua tijd)

Is ook nog te overzien toch, dan ben ik nog net geen 30 :D

suzanne
Berichten: 614
Lid geworden op: 13-04-2013 13:33

Bericht door suzanne » 07-10-2014 13:43

Haha dat is wel slim! Ik heb laatst ook eens goed opgeruimd en veel verkocht...Boeken via tweedehandverkoopaacount bij bol.com en de rest via marktplaats. Stiekem levert dat best wel wat op!

Ja is wel slim om een plan op te stellen! Succes!

Linda82
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-04-2014 14:13

Bericht door Linda82 » 07-10-2014 18:16

He Martjeh,

Is inderdaad een hoop geld. Ik ben zelf bezig bij nijgeertgen en wat ik dan wel apart vind, omdat ze samen zijn gegaan, is dat je bij nijgeertgen eenmalig 600 euro betaald voor de spermabank en mocht je eicel donor worden er hier nog 400 euro van terugkrijgt. Is wel een groot verschil

Kim
Berichten: 715
Lid geworden op: 03-10-2013 11:25

Bericht door Kim » 09-10-2014 22:25

Sorry Martjeh, beetje late reactie! Ik kan je hier natuurlijk meer over vertellen!
Volgens mij moet je kosten voor het donorzaad bij Nij Barrahus zelf betalen. Omdat ik een Deense donor heb, had ik die kosten niet bij de kliniek (maar dus wel bij de Deense zaadbank).
De andere kosten krijg je, afhankelijk van de voorwaarden van je verzekering, gewoon vergoed. Alleen de kosten voor het gesprek met de maatschappelijk werker niet. Ze zijn bij Nij Barrahus ook niet moeilijk met betalingen enzo hoor. De enige reden waarom je het moet "voorschieten", is omdat zij nog jong zijn en nog geen contracten met verzekeraars hebben afgesloten. Maar zodra ik een rekening krijg, dien ik die in bij mijn verzekeraar en pas wanneer zij het bedrag aan mij hebben overgemaakt, betaal ik Nij Barrahus. Het is even een extra stapje en het duurt wat langer, maar ik heb nog nooit een betaalherinnering van ze gekregen ofzo. Zo hoef ik dus nooit voor te schieten.

Gefeliciteerd met je eerste stap! En vraag me gerust wat je weten wil over Nij Barrahus! Mag eventueel ook via pm.
Afbeelding

Plaats reactie