Ervaring met schuldgevoel

De kleine is er! Vertel hier alles over het reilen en zeilen van je kind(je). (Dit onderdeel is enkel zichtbaar voor geregistreerde leden)
Plaats reactie
Jimbel
Berichten: 729
Lid geworden op: 07-06-2014 18:51

Bericht door Jimbel » 29-05-2016 08:17

Hoi. Ik kan je hier helaas nog geen antwoord opgeven, nu zwanger van mijn eerste kindje!
]Afbeelding

Sterre
Berichten: 1310
Lid geworden op: 24-04-2011 13:00

Bericht door Sterre » 30-05-2016 23:29

Ik heb om deze reden lang nagedacht of ik dit tegenover mijn kind zou kunnen maken. Tot ik een kindje in de klas kreeg met 2 moeders. Alle kinderen reageerden daar zo goed op. Zelf mistte ze geen vader, ze had 2 belangrijke mensen die van haar hielden.

Mijn beste vriendin staat als voogd geregistreerd voor als er wat met mij gebeurd. Ik vond het heel belangrijk haar overal bij te betrekken en zij is ook bij de bevalling geweest. Ik kreeg niet 1 kindje, maar een tweeling. Mijn beide kindjes zijn stapelgek op hun Moma (zoals ze haar noemen). Mijn zoon heeft ooit eens gezegd " ik heb geen papa toch". Ik heb toen gezegd "Nee, maar wel een mama en een Moma, oma, omi, tante en oom en wij houden heel veel van jullie". Toen zei hij dat hij ook van ons houdt en was het voor hem klaar. Ze zijn nu 3,5. Ze hebben op de creche voor Moma geknutseld voor vaderdag, wij vieren Momadag. Omdat er nog een kindje is zonder vader en een kindje met 2 moeders is dit alles voor hun heel normaal.
Afbeelding

Angeline
Berichten: 1766
Lid geworden op: 11-09-2010 00:18

Bericht door Angeline » 07-06-2016 21:36

Bij mij is dat ook de grootste twijfel geweest. Vele gesprekken over gehad en gepiekerd.
Nu is Riley ruim drie jaar en wel erg met papa bezig. Ze lijkt er echter niet een te missen. Maar heeft het wel vaak over een papa.
Mijn hart brak en smolt wel heel erg toen ze een paar maanden terug verkondigde: "Ik heb geen papa. Daar ben ik nog te klein voor"
Ikzelf heb er trouwens geen schuldgevoel over.
AfbeeldingAfbeelding

Plaats reactie